Sender - modtager - 100 meter R

Hej NG

Jeg skal have sammensat et project bestående af 1 sender og 1 modtager inden
for en radius på 100 meter:

Skal funger på følgende måde:

Sender betjenes med 1 eller 2 knapper
et tryk tænder en rød lampe på modtageren og næste gang der trykkes skifter
modtageren til en grøn lampe
modtageren skal således skifte mellem 2 lamper når senderen aktiveres.

Det ultimative ville være hvis en digital timer viste hvor længe lampen rød
har været aktiverer og ligeledes for grøn....
og sidst måske en reset knap således jeg kunne nulstille alt - og måske ved
nulstilling slukke både rø og grøn lampe

Nogen der kan hjælpe ???

Mange hilsner
Frank

Re: Sender - modtager - 100 meter R
inden
skifter
rød
ved
Ja.

Det kan laves med et par RF-Moduler (433MHz) og et par uP'er + det løse og
et par timers programmering.

--
Hilsen
   Peter N Petersen

heheeee..... Tak Peter ! - det hjælper mig jo til at konstater at min teori
kan udføres i praksis
men har du ikke noget mere konkret ? - evt hvilke byggesæt jeg kan sætte
sammen ??

Mvh
Frank

Re: Sender - modtager - 100 meter R

Nu er Peter alt for beskeden, kig lige i
news:dk.marked.privat.elektronikloesdele+maalegraj, her har han selv
sådanne moduler til salg.....

Re: Sender - modtager - 100 meter R

og

teori

Jeg kan ikke henvise til nogle brugbare byggesæt, men jeg ved at der findes
nogle standart sender og modtagere der er udstyret med 1-4 knapper / relæ
udgange (kan købes ved Farnell) ud over det skal du nok have noget der kan
styre uret og lamperne ud fra relæudgangede.

PS Alt kan laves hvis prisen er rigtig, (Hvis jeg skal lave det vil prisen
være 2-3KKr.).

--
Hilsen
   Peter N Petersen

Se denne transmitter
http://international1.farnell.com/Search/level_5.jhtml?PRODID28%466&SKUID26 %
405
kan jeg tilslutte et batteri, 1 kontakt og en stump ledning som antenne og
ved tryk på kontakten
tænde en lampe på udgangen på denne modtager
http://international1.farnell.com/Search/search4-frame.jhtml?_requestid37%09
7

???????????

Mvh
Frank

løse
findes

Re: Sender - modtager - 100 meter R

http://international1.farnell.com/Search/level_5.jhtml?PRODID28%466&SKUID26 %
http://international1.farnell.com/Search/search4-frame.jhtml?_requestid37%09

Damn.... Husk også den stump af linket der står alene på efterfølgende
linier...

sætte
relæ
kan
prisen

Re: Sender - modtager - 100 meter R
http://international1.farnell.com/Search/level_5.jhtml?PRODID28%466&SKUID26 %
http://international1.farnell.com/Search/search4-frame.jhtml?_requestid37%09

Jeg kan ikke få nogle brugbare oplysninger ved brug af dine link's, har du
ikke et lager nr. på modulerne.

--
Hilsen
   Peter N Petersen

Sender = 3096592
Modtager = 3096609

Mvh
Frank

Re: Sender - modtager - 100 meter R

De omtalte moduler er beregnet til at sende / modtage data, derfor skal du
bruge noget der kan lave en seriel data string (uP1) sammen med senderen og
ved modtageren skal du bruge noget der kan decode de modtagne data (uP2).
Så du kan ikke bruge de omtalte moduler alene.

Du skal også lige huske at der er alt mulig andet "skrammel" der benytter
samme frekvens dvs, trådløse dørklokker, trådløse alarmer, trådløse
termometre, alarm brikker til autoalarmer ++++ find selv på flere.

--
Hilsen
   Peter N Petersen
Re: Sender - modtager - 100 meter R

og

Jo Tak peter !
Men modulerne skal bruges ude midt på en mark - så ingen problem

en dims der koder / dekoder et sådan signal ??? - hvor ;o) ???

Frank

Re: Sender - modtager - 100 meter R
du
(uP2).
benytter

Jeg kan se at RS. har en hel del færdige sendere og modtagere med incoder og
dekoder indbygget:

Du kan prøve om dette link virker:
http://www.rsonline.dk/cgi-bin/bv/browse/QuickView.jsp?BV_SessionID=@@@@0464
166119.1088110491@@@@&BV_EngineID=cccdadclkkdgjimcfngcfkmdgkldfhl.0&cacheID=
dkie&326556385832%65563858&catoid=-1292452605

--
Hilsen
   Peter N Petersen

Et vare nummer ???

Frank

skal
senderen
og
http://www.rsonline.dk/cgi-bin/bv/browse/QuickView.jsp?BV_SessionID=@@@@0464
166119.1088110491@@@@&BV_EngineID=cccdadclkkdgjimcfngcfkmdgkldfhl.0&cacheID=

Re: Sender - modtager - 100 meter R

Der er en hel gruppe af fjernbetjeninger der kan vælges i mellem.

http://www.rs-components.dk /

Automation
RF & Infra-Red Remote Controllers
RF & Infra-Red Remote Controllers
Infrared, RF Remote Controllers

Håber du kan finde det.

--
Hilsen
   Peter N Petersen

TAK Peter -
Jeg er ved at have sporet mig ind på det jeg kan bruge !
RS varenummer:
229-8940
151-3642
Det andet du henviser til må ikke sælges i DK - jeg kan jo vælge at hente de
i UK - men...
RS hotline fortalte mig at man kan "tune" de produkter som varenummerne
herover henviser til

Ved du noget om det ???

Mvh
Frank

Re: Sender - modtager - 100 meter R
de

Det ved jeg ikke noget om hvordan man gør med dem.

--
Hilsen
   Peter N Petersen

hente

Re: Sender - modtager - 100 meter R
Nå... mere "surfin" ;o)

Kan en venlig person forklare hvad denne IR Tx kan ???

Mvh
Frank

Re: Sender - modtager - 100 meter R
Hov - glemte lige linket -
http://homepages.westminster.org.uk/electronics/Upper%20Shell/rc_1.htm

Re: Sender - modtager - 100 meter R
Hej Frank

Prøv at kikke på www.rsonline.dk
Varenr. 1513658 2 kanals sender og 2298940 4 kanals modtager.
Det burde kunne udgøre et udgangspunkt.
Du kan evt. bruge kiprelæer eller flipflop til at lave omskifter effekten
med.

Tom

Site Timeline