Sende signaler via el-nettet

Hej Folkens

Jeg véd at det er muligt at sende HF signaler via el-nettet internt i et
hus.
Det gøres bl.a. i produkter til hjemmenetværk.

Er der en eller anden form for beskrivelse/introduktion på nettet et sted
til hvordan man gør dette?

Stærkstrømsreglementet og grundloven skal selvfølgelig overholdes, men er
det ellers noget?

På forhånd tak.

Klaus Hebsgaard

Re: Sende signaler via el-nettet

Hold da op, beskriver Grundloven noget om det ?
Undskyld, men jeg kunne ikke lade være :-)))

--
mvh / regards

Christian

Re: Sende signaler via el-nettet
Diverse EMC regulativer/radiogrænseflader/støjbestemmelser
Stærkstrømsbekendgørelsen er nok dit mindste problem

/carsten

Re: Sende signaler via el-nettet

Ifølge NOBØs produktkatalog for 94/95

Myndighetene tillater signalering på nettet i frekvensområdet fra 95KHz til
148KHz. Max. signalnivå er 631mV ved 120KHz.

Ett av spørsmålene er om disse begrensningene er endret siden, eller, hvor
er forskriftene beskrevet.

HM

Re: Sende signaler via el-nettet
søg på nettet efter

power line modem ... det findes og bruges i stor stil...

m.v.h.
L. Madsen

Re: Sende signaler via el-nettet

http://www.hth.com

Re: Sende signaler via el-nettet
Tusind tak - det var lige hvad jeg skulle bruge :-)

/Klaus Hebsgaard