Sende signaler via el-nettet

Hej Folkens

Jeg véd at det er muligt at sende HF signaler via el-nettet internt i et hus. Det gøres bl.a. i produkter til hjemmenetværk.

Er der en eller anden form for beskrivelse/introduktion på nettet et sted til hvordan man gør dette?

Stærkstrømsreglementet og grundloven skal selvfølgelig overholdes, men er det ellers noget?

På forhånd tak.

Klaus Hebsgaard

Reply to
Klaus Hebsgaard

Hold da op, beskriver Grundloven noget om det ? Undskyld, men jeg kunne ikke lade være :-)))

--
mvh / regards

Christian
Reply to
Christian B. Andresen

Klaus Hebsgaard said the following on 05-04-2005 13:49:

Diverse EMC regulativer/radiogrænseflader/støjbestemmelser Stærkstrømsbekendgørelsen er nok dit mindste problem

/carsten

Reply to
Carsten Holck

Ifølge NOBØs produktkatalog for 94/95

Myndighetene tillater signalering på nettet i frekvensområdet fra 95KHz til

148KHz. Max. signalnivå er 631mV ved 120KHz.

Ett av spørsmålene er om disse begrensningene er endret siden, eller, hvor er forskriftene beskrevet.

HM

Reply to
Harald Mossige

søg på nettet efter

power line modem ... det findes og bruges i stor stil...

m.v.h. L. Madsen

Reply to
Lasse Madsen

Poul Bundgaard