Sende en byte bit-by-bit?

X-post til d.e.p.c og d.t.e
FUT: d.e.p.c

Hej NG.

Jeg bruger PICC Lite og MPLab til at programmere en PIC 12F675.
Den skal styre en uP der skal genere et videosignal. PIC'en skal sende nogle
otte-bit signaler på en port og sætte en anden port høj når de otte bits er
sendt. Hvordan får jeg hurtigst sendt de otte bits i en char på et enkelt
ben? Jeg går ud fra noget højre skift er løsningen, men ved ikke helt
præcist hvordan.
Følgende er hvad jeg er kommet frem til:

void send(char command){
 // Wait for BUSY signal to go low
 while(BUSY==1);

//** Her skal laves en lykke... Eller noget...
 // Send data bits
 CLOCK = 0; // Clock low level must be at least 700 nS
 DATA = command;
 CLOCK = 1; // Clock high level must be at least 700 nS
//** Her slutter løkken

 // Command sent, send STB
 STB = 1; // STB must be high for at least 1 uS
 STB = 0;
}

mvh
Stefan