Selvklæbende forbindelse til LCD

Kan nogen måske hjælpe mig her?

Mangler sådan en her:

En af minePhilips trådløse har tabt forbindelsen til displayet.
Det er ikke loddet på, men limet med en form for tape, der
er udenpå forbindelsesbanerne og holder dem fast.

Hvor kan jeg få denne type fleksibel printbane?

Mvh, Leif

Re: Selvklæbende forbindelse til LCD

Det kan du ikke umiddelbart. Det er custom-made på mål og længde.

Kablet er en polymerbase med pådampede kulbaner. Forbindelsen til
displayet er lavet via en varme-aktiveret ITO (Indium Tin Oxid) lim.

I nogle tilfælde kan det repareres ved at føre en loddekolbe henover
forbindelserne, men den må ikke være varmere end 120 grader, ellers
smelter plasten!!

I alle de tilfælde jeg har måtte kassere udstyr pga disse kabler, er
hvor at kulbanerne er knækket på plast-substratet pga. vibrationer.

// Per.

Site Timeline