Selvbygget termostat.

Hej.

Jeg er ny i gruppen så undskyld hvis spørgsmålet har været har før.
Jeg ønsker at bygge en elektronisk termostat der mindst kan dække området
fra 100 til 125 grader c og gerne mere.
Den skal anvende en varme følsom modstand i form af føleren til et stege
termometer, som er ca 100 ohm ved 23 grader, og den skal have en mulighed
for at bestemme hysterese.
Er der nogen der har set et diagram over en sådan?

Mvh, Steen Jakobsen.

Re: Selvbygget termostat.

Jeg tror ikke at en føler til et stegetermometer er en modstand.
Det er nok nærmere et termoelement.

Men her er et par sites til inspiration:

http://oz.craftbrewer.org/Library/Gear/AWierenga/TempControl.shtml

http://technology.niagarac.on.ca/staff/mcsele/TemperatureAlarm.htm

--
MVH.
Finni

Re: Selvbygget termostat.
Hej Steen

Du kan bruge sådan en her som idegrundlag.

http://www.sandcastle.dk/Artikler/Tempstyring.gif

Re: Selvbygget termostat.

Jeg takker mange gange for de udmærkede svar, nu har jeg lidt at kigge på.

Mvh.
Steen Jakobsen.

Site Timeline