Selvbygget fugtighedsmåler

Til noget hjemmeproduktion kunne jeg godt bruge et måleapparat, der kan måle
relativ luftfugtighed og temperatur...evt. bare luftfugtighed. Kan det lade
sig gøre at bygge sådan en selv med billige, lettilgængelige komponenter?
Evt. link til projekter vil være super, også til evt. kit derude på nettet,
da det ikke er lykkedes for mig at finde noget selv.

Mvh
Linde

Re: Selvbygget fugtighedsmåler

Nu skriver du ikke om det skal være noget med en viser, eller det er
noget, der skal kobles til en PC, eller om det er en datalogger...

Men: Hygrometre kan købes hos de fleste isenskræmmere.
Elektroniske løsninger kunne evt baseres på SHT-11 fra sensirion
http://www.sensirion.com/en/01_humidity_sensors/02_humidity_sensor_sht11.htm

Skal det være en logger, har Lascar nogle ret præcise ting.

Bo //

Re: Selvbygget fugtighedsmåler

Hehe, det var både lidt for lidt, og lidt for meget:-). Der viste sig at
være et lille kit som skabt til mit formål tilgængeligt i Tyskland! Men tak
alligevel for indsparket.

Mvh
Linde

Re: Selvbygget fugtighedsmåler
Hej Linde

Her er der noget til at starte med

http://www.elv.de/Temperatur-Feuchte-Datenlogger-TFD-128%2c-Komplettbausatz/x.aspx/cid_74/detail_10/detail2_13576

http://www.elv.de/USB-Wetterdaten-Empfauml ;nger-USB-WDE1,-Komplettbausatz/x.aspx/cid_74/detail_10/detail2_24916/flv_/bereich_/marke_

Max

Re: Selvbygget fugtighedsmåler

http://www.elv.de/Temperatur-Feuchte-Datenlogger-TFD-128%2c-Komplettbausatz/x.aspx/cid_74/detail_10/detail2_13576

Det er da utroligt, at der fandtes et kit med nøjagtigt de specifikationer
jeg har brug for! Den passer helt perfekt til mit formål.

http://www.elv.de/USB-Wetterdaten-Empfauml ;nger-USB-WDE1,-Komplettbausatz/x.aspx/cid_74/detail_10/detail2_24916/flv_/bereich_/marke_

Denne her er lidt billigere, men har vist ikke sensorer indbygget, men
modtager og samler signaler fra eksterne sensorer.

Helt super duper, jeg takker for hjælpen!

Det er en fornøjelse at hjælpe, tak for
tilbagemeldingen.

Max

Site Timeline