Selvbyg pH-måler

Er det muligt at få en pH-måler som byggesæt, i en nogenlunde kvalitet? Jeg
tænker her på et fornuftigt alternativ til de 5-dollars målere man kan finde
på ebay, eller indikatorpapir.

Mvh
Linde

Re: Selvbyg pH-måler

Hvor ofte og hvor nøjagtigt har du brug for at måle? En  pH-måler er jo ret
omstændig at vedligegholde. Indikstorstrimler virker udmærket - synes jeg -
til lejlighedsvis brug, og du kan jo få dem graderet ned til ½ pH med stor
gentagelsesnøjagtighed - ja, altså fra en strip til den næste.:-)

http://www.bie-berntsen-as.dk /

skulle have sådan nogle.
Karsten H. (7870)
Re: Selvbyg pH-måler

Tja nu er det nok ikke hver dag det skal bruges, men gerne 0,05 til 0,1 i
nøjagtighed. Jeg synes papir er lige unøjagtigt nok, det er til måling af
ostemælk. Men de 5-dollars målere, er de helt til grin eller hvordan? Og
hvad med selvbyg?

Det ser dyrt ud:-)

Mvh
Linde

Re: Selvbyg pH-måler

Jeg har ikke set sådan noget som byggesæt, jeg kunne forstille mig, at
føleren vil nok blive problemet. Med de tolerancer kræver det nok en
omhyggelig forberedelse med kalibrering og buffer etc., jeg ikke lige er
stiv i.

Men prøv da at ringe til B&B. De bider sikkert ikke.
Karsten H. (7870)
Re: Selvbyg pH-måler

Jeg tror ikke det er til at få som selvbyg med den tolerance.

Her er en der koster under 2000.-
http://www.iks-aqua.com/html/engl/systeme.php

//Morten

Site Timeline