Selvbyg CNC bord

Overvejer at lave et 3D bord til brug med fræser, limpistol,
plasmaskærer mv.

Tankerne går på at genbruge nogle labelprintere.
Jeg har plukket de elektroniske dele af dem.

Dvs. jeg har 8 stepmotorer af typen Minebea Matsushita
23KM-K055-02W som er af NEMA typen
http://www.interinar.com/23km-k255u.html

Tilsyneladende en ok type.

Jeg har også printene med div. ICer samt trafoerne.

Kan det betale sig at lave noget selv - har mange års erfaring
med elektronik både rep og opbyg,  eller køber jeg bare
en styring hos http://www.controlmotor.com/ ?

Vil mene jeg herudover også skal på indkøb hos
http://www.machsupport.com /

3D modellering med tilhørende tegninger gør jeg i Inventor
og mekanikken klarer jeg sikkert også selv.

Forestiller mig at bruge tandstænger ala den her:
http://www.samsoncnc.com /.
Sådan en har vi fået opstillet på arbejde til lidt hurtig skæring
af små prototype-dele. Virker udmærket, men kan ikke bruges
privat grundet tysk økonomisk ejerskab.

Bytter jeg de tiloversværende steppere med nogen, der
har erfaring med netop dette type projekt eller ender
det med, jeg skal investere i en RepRap eller Makerbot?

Projektet kunne vel også være en form for gruppe-
arbejde: Jeg skal jo kun bruge de 3 af stepmotorerne.

Nogen gode kommentarer?

Mvh, Leif (boende i 7330)

Re: Selvbyg CNC bord
Hej Ulrik

Jeg har to lækre stepmotorer (kraftige) som styres direkte fra RS485
interface. De er således incl. indbyggede drivere og er lige til at gå
til. Der er også strømforsyning og nødv. kabler. Kunne det have
interesse? I så fald mail mig på snipped-for-privacy@mumbojumbo.dk :)

Ville have mailet dig, men du skriver ikke din e-mail adresse.

--
Mvh, Kim

Re: Selvbyg CNC bord

interface. De er således
og nødv. kabler.

Mange tak for tilbudet, men jeg kan ikke bruge kun 2 stk,
og som skrevet allerede 8 liggende.

Mvh, Leif

Re: Selvbyg CNC bord

Ok, de er smarte til en XY fræser eksempelvis.

Og tro mig, de er lidt smartere end en simpel stepmotor :)

Mvh, Kim

Re: Selvbyg CNC bord
Hej Kim

Hvad skal sE5%dan 2 koste, er selv igang med en hjemme cnc

MVH
RenE9% E

Re: Selvbyg CNC bord

Bliver de ikke svære at sync'e op til andre motorer der ikke kører med det
interface?
Hvor langt er du forresten kommet? :-)

--
Ulrik Smed
Aarhus, Denmark

Re: Selvbyg CNC bord

Hey smed

Jeg skal til at have frE6%st nogle dele ud fra nogle cad tegninger jeg
har lavet, sE5% hvis der er nogle der kan hjE6%lpe med det mE5% de gerne
kontakte mig.

Ellers har jeg alt det der skal til.

mvh RenE9%

Site Timeline