SCR

Jeg undrer mig over en ting:

En SCR kræver en minimumsstrøm gennem A-K for at lede og for at holde
tilstanden efter den har fået sin trigger puls.
Læser man databladet for en SCR læses denne (går jeg ud fra) værdi som Ih
(Holding Current), men angives altid med et Maximum. IKKE at forveksle med
Gate Trigger Current som har en max. og en min. værdi.

Wikipedia angiver også Holding Current for SCR som minimumsstrømmen.

Hvordan kan det være at en SCR med en max strøm på fx. 25A har en max
Holding Current på fx. max. 100mA?

Peter

Re: SCR
On Wed, 22 Aug 2007 21:36:45 +0200, "Peter Andersen"

Fordi det er den rigtige måde at opgive det på.

Lad os antage en Ih på (max.) 100mA, så ved du at du skal opretholde
en strøm på mindst 100mA for at være sikker på at din SCR ikke går
off, uanset hvilken du sætter i af denne type.

Din Ih kan godt være f.eks. 5mA - men det garanterer producenten ikke.

Giver det mening?

Re: SCR
Ja, ok. Man siger altså fra producentens side at vi skal bruge maksimum
100mA for at garantere at den holder sin state, bruger du mindre får du,
måske, problemer.

Den skulle lige vendes i hovedet et par gange.

Peter

Re: SCR
On Wed, 22 Aug 2007 21:57:32 +0200, "Peter Andersen"

Ja, man kan nemt blive snydt. Men det er tit godt at prøve at ændre
værdier mod "uendelig" i begge retninger - i hovedet, så ser man
pludselig lyset.

Selv har jeg f.eks. altid problemer med tidszoner, jeg evner ikke at
forstå hvornår man "får" eller "mister" tid, medmindre jeg begynder at
strække det langt ud.

Site Timeline