Schneider tv reparation

Hej,

Sidst jeg skrev var Ole Geisler så venlig og hjælpe mig med en Nokia Tv som stadig duer efter udskiftningen af en defekt vertikal-IC. (TDA8350) (over et år siden)

Nu sidder jeg så med mine bedsteforældres tv af mærket

Schneider STV 5197 Ident nummer: 75150

Problemet er at når fjernsynet starter, så er der intet billede mens lyden er korrekt (dvs man kan høre tvavisen) :).

Jeg har uploaded to billeder se nedenfor:

Hvis jeg trykker på knappen volume kommer der en kort vertikal rød og en kort vetikal grøn streg midt på skærmen se:

Hvis jeg trykker på knappen channel kommer der en kort vertikal gul og en kort vetikal grøn streg midt på skærmen vandret og på toppen i lodret retning se:

På forhånd tak of med venlig hilsen Kenan Vilic

Reply to
Kenan Vilic

Disse to ting gør at jeg tror der er løse forbindelser på stikket til den horisontale afbøjningsspole*! Find linjetransistoren (BU508 e.lign. på køleplade) og følg dens midterste ben (kollektor) til et stik som har ledninger til afbøjningsspolen. Check disse lodninger...! Der kan evt. også sidde en defekt kondensator (aflang firkantet sag) her og/eller lidt brændt print. Det kan dog snildt fikses hvis man er lidt behændig :)

Meld tilbage når du har kigget på dyret!

  • Der er horisontal afbøjning i apparatet (ellers ville højspændingen ikke køre) men den kommer ikke igennem til billedrøret og ergo ser du en lodret linje.
--
Mvh, Kim Voss Schrader

"Ontopic - where available"
Reply to
Kim Voss Schrader

Hej Kim

Og så er det min tur til at sige tak igen.... Efter at have fulgt midterbenet (1,5 cm) )til en plastiksokkel hvor to ledninger var koblet til, fandt jeg ud af, at der var løs forbindelse, Efter en omlodning virker fjernsynet igen.

Igen mange tak og med venlig hilsen Kenan Vilic

Reply to
Kenan Vilic

Perfekt :)

--