Schneider CP-920 trådøs telefon (batteriskift)

Har fået subj. til udskiftning af batteri - 3,6V NiMH 300mAh, da den ikke
ville lade det gamle længere, fik også fat i et nyt på 280 mAh, det skulle
jo ikke betyde noget men, telefonen brokker sig med bip, blinkende ladelampe
og display når den bliver sat i laderen.
Jeg har tjekket forbindelserne og de skulle være iorden men, har lagt mærke
til at der sker det samme hvis jeg sætter den i laderen uden batteriet i.
Battriet jeg købte havde en anden type stik på så jeg klippede det gamle af
og loddede det på det nye batteri rød>rød og sort>sort akkurat som det
gamle.
Der står ikke et kuk i manualen om nævnte symptom så jeg er lidt på bar bund
her.
Jeg går ud fra at i hvertfald noget af ladekredsløbet sidder i telefonen
(der sidder 3 SMD transer og 3-4 modstande inden batteriet, ud over en
printspole)
Er der nogen der har en ide om hvor problemet er begravet og en evt løsning
der til? Så tror jeg svigermor vil blive meget glad. ;-)

Pft
--
Mvh.
Torben

Re: Schneider CP-920 trådøs telefon (batteriskift)
Hejsa

Prøv at oplade batteriet udenfor telefonen den første gang. Jeg har oplevet
det samme med min gamle Philips Xalio Dect, hvis batteriet var 100% fladt,
så tror den at det er taget ud når man sætter den i laderen, og derfor ikke
vil lade på det.

Mvh Hauge

Re: Schneider CP-920 trådøs telefon (batteriskift)
Hej

Tak for hurtig svar!
Sover du aldrig? ;-o

oplevet
ikke
Det kunne symptomerne jo godt tyde på da reaktionen er den samme uden
batteriet i.
Men hvordan kan jeg lade på sådan et - kan jeg bruge en almindelig varialbel
strømforsyning og bare begrænse strømmen til f.eks. 38mA eller hvad?

--
Mvh Torben

Re: Schneider CP-920 trådøs telefon (batteriskift)
Hejsa

Selv tak.

Jo når jeg er træt, ellers spilder jeg ikke tiden på sådan noget ;o)

Mvh Hauge

Re: Schneider CP-920 trådøs telefon (batteriskift)

Men du læste hvist ikke hele mit svar ;-)
Hint: Scroll lidt længere ned i den...

Torben

Re: Schneider CP-920 trådøs telefon (batteriskift)
Hejsa

Ups, det var fordi du svarede i toppen også, derfor så jeg ikke svaret i
bunden..

Jaja, skal nok ;o)

Hvis du kan begrænse strømmen på din strømforsyning til 38 mAmp, så gør du
bare det, det er det smarteste, men start med at vælge en spænding på lidt
over de 3.6 volt (4 volt er nok ganske fint), så er du sikker på ikke at
overoplade, hvis du falder i søvn ;o)

Ellers bruger du en modstand i serie med din strømforsyning og ned til
batteriet, men det er en anden historie.

Mvh Hauge

Re: Schneider CP-920 trådøs telefon (batteriskift)

Jeg tænkte nok det kunne lade sig gøre på denne måde, jeg har allerede
prøvet men, der er åbenbart noget i vejen med telf. for den bliver ved med
at opføre sig såden selv med opladet batteri. Må se om jeg kan finde fejlen

Tak for hjælpen

--
Mvh Torben

Site Timeline