schneider 28" tv springer sikring

Hej i gruppen.

Jeg håber på at få hjælp til at reparere mit 28" Schneider STV 6708 Nicam
fjernsyn. Det har ikke været anvendt særlig meget, og har stået i et koldt
rum. Nu springer det sinkring i fjernsynet når man tænder. Sikringen er en
T-2,5A 250V. Jeg har udskiftet den, og hevet stikket til afmagnetiserings
spolen af (så strømforsygningen i tændingstidspunktet ikke skal levere strøm
til at afmagnetisere). Men sikringen springer stadig. Er der nogen der kan
hjælpe mig videre? - guide mig gennem fejlsøgningen... Jeg har ok styr på
elektronik, dog ikke på fejlfinding af fjernsyn.

Håber der er nogle kloge gutter der kan hjælpe!
Mads

Re: schneider 28" tv springer sikring

Har du målt diodebroen igennem?
Hvad med den efterfølgende ladelyt? (hovedlytten) - Er dén mon kortsluttet?

Hilsen
Lars

Re: schneider 28" tv springer sikring

... og naturligvis switchtransistoren mv... alt frem til
hovedtransformatoren bør eftermåles med et ohm-meter.

Hilsen
Lars

Re: schneider 28" tv springer sikring

Jeg ville også checke ptc modstanden (sikkert en hvid 3 benet "dims" i
nærheden af sikringen).

/ole

Site Timeline