Scartudgang på Aldi Pc'er; Hvordan?

Nogen der ved om det er et specielt gfxkort/tunerkort der har en ekstra
scart eller om det bare er S-video der er kastet over et scartstik

/Johnny

Re: Scartudgang på Aldi Pc'er; Hvordan?

Specielt grafikkort, der er RGB ud af SCART'en, svjh.

Klaus (ejer af en sådan PC)
Re: Scartudgang på Aldi Pc'er; Hvordan?
Har du navnet på gfxkortet? eller er det slet ikke værd at overveje?
Sidder i dag selv med et radeon9500 pro med VGA-Scart kabel 6 powerstrip.

/Johnny

Re: Scartudgang på Aldi Pc'er; Hvordan?

Radeon 9800XXL (jeps 2 gange X). Har endnu ikke set det i løs vægt

Re: Scartudgang på Aldi Pc'er; Hvordan?

Også dig. Det er ved at blive en hel trend.

Jeg tror ikke det kan blive meget bedre end det, men det er selvfølgelig
nemmere med en direkte RGB udgang på kortet. Jeg er meget begejstret for
det setup, jeg har købt et Raden 7000 PCI til formålet som sidder i min
maskine som sekundært kort, permanent tilsluttet mit TV. Kortet kunne
ikke trække toppen af en flødebolle, men det er fabelagtigt til at se
film på.

-Sune

Check out my band at www.secondnature.dk
Remove the monkey to send mail.

Re: Scartudgang på Aldi Pc'er; Hvordan?

Ja det fungerer nu helt fint, men det jeg var ude efter at få at vide var om
det er S-video udgangen der bliver bøffet ud og scartkablet, fordi..... man
benytter jo f.eks. den video funktion i driveren som gør at det kun er
afspillerens skærm som bliver sendt ud over tv-out(S-video), det nummer kan
man jo ikke gøre over VGA uden at skulle sætte skærmen op som vi 2 gør nu
*GG*, hvilket ikke er simpelt i starten.

Jeg tror at der er en S-video på selve kortet som man så kaster ud i et
ekstra Scart stik som sættes ved siden af, som en slags Add-on og det er jo
smart hvis man vil lave en HTPC. men ja man kan jo bare sin egen bare med et
female stik.

Jeg har dog intet at have ovenstående i.

/Johnny

Re: Scartudgang på Aldi Pc'er; Hvordan?

Det behøver du ikke sige to gange ;-) Men det er bestemt indsatsen værd.

Jeg forestiller mig at alle TV-Out encodere er i stand til at sende et
rent RGB signal ud, men at de bare er blevet 'nedgraderet' til Composite
og S-Video for at udvide kundekredsen - det er så vidt jeg ved de
færreste TV apparater udenfor Europa der har RGB indgang som vi har det
på SCART stikket. Så jeg tror ikke på at det er S-Video der er "lavet om
til RGB", det ville der efter min bedste overbevisning ikke være nogen
idé i at gøre da enhver kan gå ned i Fona og købe et S-Video kabel med
SCART stik i den anden ende.
Men jeg vil gætte på at du har ret i at de sædvanlige begrænsninger i
forhold til hvad man rent faktisk kan vise på TV'et gør sig gældende -
altså at den eneste forskel på almindelig TV-Out og Aldi PC'ens RGB TV
Out er den forbedrede billedkvalitet. Men det kunne da være sjovt på en
nørdet måde at se nogle screenshots fra driverindstillingerne på den der
Aldi PC.

-Sune

Check out my band at www.secondnature.dk
Remove the monkey to send mail.