Scartkabel

Hvor er det nu man i scart konnektoren skal sætte den der kondensator henne
når man skal lave en S-VHS overførsel til composite? Hvor stor skal den
være? Giver det nogen væsentlig forringelse af billedkvalitet i forhold til
ren composite?
Er der overhovedet nogen her der har et fjernsyn der i SCART-konnektoren
understøtter S-VHS? Kender ikke en enste hvor det har lykkedes.....alle jeg
kender/har spurgt får sort/hvid når de sender signalet over.

Mvh.
Don

Re: Scartkabel
Ja det virker her hos mig, jeg fik også først sort/hvid, men så prøvede jeg
mig frem med indstillingerne på mit grafikkort, og vupti, så var det farver.
Jeg kan desværre ikke huske hvad det var det skulle ændes.

--
Calle

Re: Scartkabel
jeg
farver.

    NTSC til PAL ... eller PAL 50 til PAL 60 :)

    Det er typisk at folk sætter sit grafikort til og for sort/hvid, og så
blir de pænt sure :) i stedet for lige at finde den indstilling som gir det
rigtige PAL signal (ja ja, der burde kun være et, men de er forskellige
nogen af dem) ... så bare gå i gang med at rode med indstilingerne :)

    På den anden side, S-VHS vinder man ik meget ved, når vi i forvejen har
PAL, det er kun mest populært i lande der køre NTSC, da det stinker i
forhold til... og så er det lige ... hva er det nu helt præcist S-VHS er ???
mindes om at det ikke er det rigtige navn, men da det opstod i sammenhæng
med VHS video'erne i lande som brugte NTSC, så endte det med S-VHS
øgenavnet.

    VH
    Lars Molnit

Re: Scartkabel
det
har
???

Ok, hvad er det rigtige navn da?
Vil det sige at jeg blot kan prøve at ændre fra NTSC til PAL. Og hvis den
står på PAL 50 skal jeg ændre den til PAL 60? Eller skal den altid stå på
PAL 60?

P.S. Var der forresten nogen der kunne huske det med kondesatoren?

Mvh.
Don

Re: Scartkabel

S-video.

Prøv at ændre den frem og tilbage mellem forskellige indstillinger. Du kan
ikke ødelægge noget.

http://www.hut.fi/Misc/Electronics/circuits/svideo2cvideo.html
Kombineret med http://hwb.sunsite.dk/co_Scart.html så kan man se at Comp.GND
er pin 17 og Comp. Video er pin 20.

--
signing off.. Martin Sørensen

Re: Scartkabel

En standard for, hvordan video lagres på et videobånd

Og PAL

Overførselsformen hedder s-video.

det er Modelbane Europas hjemmeside
Re: Scartkabel

Mellem ben 15 og ben 20.

470pF

composite?

Nej.

Nej, men mange nyere tv understøtter S-video ;-)
(eller Y/C video som er den korrekte benævnelse).

Det virker fint her på 3 forskellige TV - et billigt Dantax,
et ældre Sony og et JVC.
Normalt bruger jeg dog RGB signalet fra mit Matrox kort
- det er topklasse!

J.L

Re: Scartkabel

Ja, de fleste fjernsyn der har s-video indgang har den også i SCART. Vær
opmærksom på at s-video ikke er i alle SCART stik på et tv.

det er Modelbane Europas hjemmeside