scart til VGA, kan det ikke lade sig gøre ?

hej alle,

jeg har et lille problem, jeg har et par pc fladskærme som ungerne bruger på
værelset til pc, nu ville det jo være smart hvis de også kunne se video og
tv på dem, det kunne jo så sek via en video, HVIS altså man kan lave eller
købe en Svart til VGA stik / boks / ting :-)

se jeg har søgt en del på googel uden hel, jeg har læst mig frem til at der
er nogle problemer omkring syng hastigheden som ligger omring 15KHz på scard
og min 25KHz på VGA.

jeg har også fundet nogle tegninger hvor de laver et kabel, direkte fra et
scart stik til et vga stik uden noget elektronik, og det skulle virke på en
projektor, men jeg kan ikke få det til at virke på mine gamle VGA skærme.

er der ikke noget man kan gør, er der ikke en eller anden der har noget
erfaringer med den slags ?

eller kan det slet ikke lade sig gøre ?

mvh Morten

Re: scart til VGA, kan det ikke lade sig gøre ?

Et spørgsmål der ofte kommer op her i gruppen.
Svaret er som regel noget i nærheden af nej.

Køb en tuner der kan levere VGA stik, eller en tuner til PC'en.

Re: scart til VGA, kan det ikke lade sig gøre ?

Det findes...
http://www.gefen.com/kvm/product.jsp?prod_id32%57

Men hvordan det kan laves ????

Re: scart til VGA, kan det ikke lade sig gøre ?

Efter kønnet af subD stikket at dømme, er det en VGA til SCARTadaptor.
Og altså ikke en SCART til VGA adaptor.

Problemet er at det er muligt at få et grafikkort til at opføre sig, så det
tilnærmelsesvis giver giver et output som et TV kan forstå.

Hvorimod de færeste multisyncskærme kan forstå et TVsignal.

Den eftersøgte converter findes naturligvis, og jeg mener at huske at
blackbox tager omkring 1500kr. for kassen.

MVh. Uffe Ravn

Re: scart til VGA, kan det ikke lade sig gøre ?

Nå ja, det havde jeg så ikke lige set...
Men det beviser jo endnu en gang...
Kvinderne er de dyreste
hehe

I øvrigt synes jeg da så at det er ret vildledende, når de kalder det en
SCART til VGA, når det faktisk er en VGA til SCART.
Her er et eksempel mere, hvis der nu var nogen der rent faktis skulle bruge
den anden vej:
http://www.stjernholm-media-proshop.dk/product.asp?product41%14&lang=dk

De har også noget, der hedder SCART til M1A adapter:
http://www.stjernholm-media-proshop.dk/product.asp?product41%10&lang=dk

Mon den kunne bruges til noget? (Skal ærligt tilstå at jeg ikke ved hvad M1A
betyder. Kender kun bet. DVI)

Re: scart til VGA, kan det ikke lade sig gøre ?

Et ukvalificeret gæt : Monitor one Apple.

Mvh. Uffe Ravn

Re: scart til VGA, kan det ikke lade sig gøre ?
Hej Morten

Alt kan næsten lade sig gøre hvis man vil betale, men
den letteste og billigste løsning er at købe et TV kort
og stoppe i computeren, køb et med videoindgang,
så kan det også bruges til videomaskinen.

Mvh Max

Re: scart til VGA, kan det ikke lade sig gøre ?

jooo det kan jeg godt se, men det kræver jo at man altid skal have tændt
pc'en for at se fjernsyn, og det ville jeg ikke syntes var smart og jeg
kunne også godt tænke mig at bruge løsningen  i rum hvor der ikke er en PC,
men jeg kan godt se at det er ikke lige sådanne til :-((

mvh Morten

Re: scart til VGA, kan det ikke lade sig gøre ?
Hej Morten

Vent nogle år, så er det hele integreret og du kan gøre det du har
lyst til uden problemer, men indtil da, ja så køb et par fladskærms
TV, de koster jo ikke noget nu om dage.

Re: scart til VGA, kan det ikke lade sig gøre ?

Man kan godt få en ekstern tuner, som er beregnet på VGA-skærme, hvor
det ikke er nødvendigt at tænde PC'en.
F.eks. denne: http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID41%726

Har selv tidligere brugt sådan en for at spille PSX på en computerskærm.

Lars

Re: scart til VGA, kan det ikke lade sig gøre ?
ja selvfølgelig kan det lade sig gøre.
Jeg har en CompositeVideo til VGA converter i min bil.
Og kan man få det til en bil kan man helt sikkert også få det til fast
monteret i hjemmet.
Husk nu at det ikke er Scart til VGA men Composite video til VGA du søger.
Så får du billedet til til din PC skærm og lyden tager du gennem et par
forstærkede PC højtalere.
Alt kan lade sig gøre for den der bærer viljen i hjertet, sagde ham der
Thomas med myggen

Carsten

Nå hvad jeg bruger min video til VGA comverter til i en bil .. . det er til
mit bak kamera så når jeg bakker så slår min naviskærm over til at vise
billedet fra kameraet.

Re: scart til VGA, kan det ikke lade sig gøre ?

hvor har du købt din ?

mvh Morten

Re: scart til VGA, kan det ikke lade sig gøre ?
den er købt i tyskland, men enhver autostereo forretning kan vel skaffe den.
Den har Blaupunkt nummer : 7 607 003 553 og hedder IVSC-1102

Carsten