scart -> RGB/s

for at lave et rgb/s signal ud fra scart har jeg i et tidligere spm fundet
ud af at jeg skal forstærke sync-signalet fra composit signalet for at kunne
bruge det...
 http://www.hut.fi/Misc/Electronics/faq/vga2rgb/scart.html

der er et diagram der viser hvordan man laver sådan en "forstærker", men jeg
forstår ikke diagrammet 100%... nogen der vil forklare en alm. dødelig
hvordan diagrammet skal fortolkes ??

--
MVH Brian Tingholm
mail: "fornavn" @ "efternavn" .com

Re: scart -> RGB/s

Hvad er det præcist at du ikek forstår ?

Kredsen der bruges er en decideret video sync kreds.

Re: scart -> RGB/s
jeg

hvad betyder zig-zag ??
hvad betyder pil ned ??
hvad betyder || ??
Vcc 5v går jeg ud fra er 5 volt +, men hvor skal - være ??

fisk ??

--
MVH Brian Tingholm
mail: "fornavn" @ "efternavn" .com

Re: scart -> RGB/s

En modstand

En forbindelse til stel

en kondensator

0 volt, eller stel

Shit, da.

Nå, den firkantede kasse der står LM1881N er en ic lavet af National
semiconductor til at finde og gengive sync signaler.

Bedre ??

Re: scart -> RGB/s
så det jeg skal bruge er:
1 stk. 680 Kohm modstand
2 stk. 0,1 yF (milli farad??) kondensator
1 stk LM1881N IC
+selvf. ledning og stik...

og pil ned skal forbindes til 5v - ??

ps tak for hjælpen og din overbærenhed... er sq lidt newbie !!

--
MVH Brian Tingholm
mail: "fornavn" @ "efternavn" .com

Re: scart -> RGB/s

[klip]
Nej. mikro farad.
---
Torben

Re: scart -> RGB/s

Ja

0,1uF (micro farad)

Ja, opret dig selv som bruger på national.com, du kan formodentligt få
den som en prøve (sample) gratis.

Ja

Nej, nul volt

Velbekom, ja, det kan jeg mærke.
Har du en loddekolbe ?

Re: scart -> RGB/s

1000 tak for tippet.... det er gjort

huh ?? nul volt??
der hvor der står 5 Vcc er vel 5v+... er nul volt ~ stel til denne ??

tjek....

--
MVH Brian Tingholm
mail: "fornavn" @ "efternavn" .com

Jep

Re: scart -> RGB/s

hehe.... næste gang du møder en spade, der ikke kender så meget til det, så
skal du nok være opmærksom på at vi går og tror at nul volt bare er en - pol
(minus pol)...

BTW tror du der sker noget hvis jeg bruger 6 volt i stedet for 5 ?? tror jeg
har en 6v adapter liggende !!

--
MVH Brian Tingholm
mail: "fornavn" @ "efternavn" .com

Er det  6 volt DC ??

Re: scart -> RGB/s
jeg

DC ?? hvis du mener jævnstrøm (+/-) som i batterier, så ja...

--
MVH Brian Tingholm
mail: "fornavn" @ "efternavn" .com

Okay, mange adaptorer leverer sådan halt om halt jævnspænding md en
ordentlig omgang veksel hen over.

Re: scart -> RGB/s

så:
DC = præsition
og
ikke dc = udsving forekommer meget

kan jeg bruge 6 volt dc ??
hvad med 4,5 volt er det bedre ??

--
MVH Brian Tingholm
mail: "fornavn" @ "efternavn" .com

Nej, 1 til 3 volt AC oveni med 50 Hz. Kan reddes med en stor kondesator.

Tegner på adaptoren kan enten være  ====== for DC eller
-------- For DC med AC over

Kig på databladet til kredsen, hvad siger det om foirsyningsspændinger.