scart -> RGB/S

hej

jeg har en projektor (Barco Data 600) der vil have RGB og Sync. Sidstnævnte
er ikke at finde i scartstikket, så selv om min nuværende sony dvp-ns433
godt kan sende RGB, så kan jeg ikke få en sync med og derfor ikke bruge det
til noget !!
Er det muligt at lave et mellemled der modtager scart (eller rgb i bnc eller
phonostik...) og kan give rgb i hvert sit stik samt en composite sync, eller
en anden standard jeg har set kaldet "TTL" men den er vist ikke aktuel
mere!!

--
MVH Brian Tingholm
mail: "fornavn" @ "efternavn" .com

Re: scart -> RGB/S

Sidstnævnte

hvis der er RGB er der så ikke også sync (blanking ) (pin 16) ???

det

hvis den sender RGB ud så sender den da også sync
(blanking på pin 16 på scart stik)
bruger du et fuldt bestyket scart ?

måske der er noget du kan bruge her
http://www.av-connection.com/default.asp?campid=6

http://bnoack.com/index.html?http&&&bnoack.com/data/cables/scart-pinout.html

Venlig Hilsen

Michael Meidahl Jensen

Re: scart -> RGB/S

Jeg har prøvet at sætte et 75(ohm) kabel på pin 16 med pin 18 som grnd, men
det hjælper ikke... ham jeg købte den af snakkede om "negativt sync"... kan
det betyde at jeg skal vende polerne ??

Jeg vil da tro at sync er til at finde, men hvor ?!?! det er et hjemmelavet
scart-stik så det er langt fra fuldt bestykket, men jeg har taget RGB
være i orden... mangler bare den skide sync... jeg har hørt om en adapter,
der kan skille et composite signal (vhs) til RGB/s, ved du noget om hvor en
sådan kan købes ??

--
MVH Brian Tingholm
mail: "fornavn" @ "efternavn" .com

Re: scart -> RGB/S
Hejsa

Somregel jo, på pin 20.
(Pin 16 og 18 er Blanking signal som du rigtig nok skriver, men det har ikke
ret meget med sync at gøre. Det er en spænding der bruges til at "hive" evt
et tv over i RGB-mode)

hjemmelavet
en

Composite (pin 20) er, ifm. RGB, det samme som sync.

Mvh
Martin

Re: scart -> RGB/S

nope... har prøvet... der ligger et sync i den ja, men det er sammen med
RGB, så det skal lige "pilles ud" før man kan bruge det !!

--
MVH Brian Tingholm
mail: "fornavn" @ "efternavn" .com

Re: scart -> RGB/S

Hej brian

check lige dette her

http://www.hut.fi/Misc/Electronics/faq/vga2rgb/scart.html

Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Re: scart -> RGB/S

ok, det var da vist noget jeg kunne bruge... det eneste jeg har gjort
forkert er så at jeg ikke har nogen "sync-amplifier"... og jeg fatter ikke
nok af tegningen til selv at kunne lave den... hvis der er en der kan/vil
vil jeg godt købe en.... (pris??)

--
MVH Brian Tingholm
mail: "fornavn" @ "efternavn" .com

Re: scart -> RGB/S
Hejsa

Sært.
Virker fint her......

Mvh
Martin

Re: scart -> RGB/S

Jeg har lige prøvet med pin 20 som sync og 17 som grnd, men der kommer ikke
noget billede...
Jeg har læst på http://www.hut.fi/Misc/Electronics/faq/vga2rgb/scart.html
som michael fortalte mig om... at sync signalet ikke altid er kraftigt nok
og derfor skel forstærkes...

brian tingholm

Site Timeline