SCART problem

Hej,
Har lige været ude at købe en DVD afspiller, men har det problem at så snart
der er strøm på afspilleren kan jeg kun få billde på A/V kanalen på mit tv,
jeg kan godt høre lyden fra f.eks. kanal1 hvis jeg skifter til den, men der
er intet billede på indtil jeg afbryder dvd´en.
Jeg fik den så bytet, har prøvet på et andet tv, med samme resultat. Jeg
tænkte på om man måske kunne afbryde den leder i scartstikkket der trigger
A/V kanalen ? (Er der en sådan? )
Nogen ideer ?

Mvh
Kent Nielsen

Re: SCART problem

Det er der, og det kan man. Afbryd ben 8.

J.L

Re: SCART problem

 Ok det er så prøvet og nu trigger den ikke automatisk A/V kanalen MEN den
har stadig det samme problem at hvis der er strøm på afspilleren kan man
ikke se tv, jeg har så funder ud af at det er kun når "video-mode" er sat
til RGB på afspilleren det er et problem, men desværre er det i "RGB" mode
at billedet er pænest, nogen forlsag ?

Kent Nielsen

Re: SCART problem
Hej Kent

Måske er det RGB blanking signalet på ben 16 der driller, prøv at
afbryde forbindelsen til den, pil evt. terminalen ud for ikke at
ødelægge noget.

Mvh Max

Re: SCART problem

Hej Max
Tak for dit svar !
Nu bliver jeg nysgerrig, hvor kan man finde en oversigt over scart
benforbindelser på nettet, jeg har googlet en del, desværre uden resultat

Kent Nielsen.

Re: SCART problem
Hej!

Hardwarebook har forbindelserne. Søg på "hwb" på Google og vælg første link :)

Re: SCART problem
link :)

Genialt link tak skal du ha´ !

Kent Nielsen