Scart - D-sub VGA kabel

Hej,

Jeg har et problem med et kabel jeg har købt. Jeg har en gammel 21" HP
skærm, som jeg vil bruge som TV. Derfor købte jeg et SCART - 15 pin D-SUB
kabel. Jeg bruger en video, som tuner og tænkte at jeg bare kunne tilslutte
scart delen til videoen og så sub-delen til skærmen, men det virker ikke.
Ganske vist registrer den at noget er tilsluttet, men skærmen er helt sort,
som når den er slukket. Efterfølgende kiggede jeg på nettet, men kunne ikke
finde noget diagrammer over et kabel fra video/dvd til skærm. Måske er det
meningen at det kabel jeg har købt, skal bruges fra alm. computer til et TV.

Mit spørgsmål er, er det ikke muligt at lave et kabel, så man kan få et
signal fra video til skærm??

Håber at noget kan hjælpe mig!

Christian.

Re: Scart - D-sub VGA kabel
Hej Christian

Er det en PC skærm den HP, hvis det er tilfældet kan den ikke
sluttes til video udstyr.

Mvh Max

Re: Scart - D-sub VGA kabel
Ja, det er en PC skærm! Er der intet jeg kan gøre?? Kan jeg heller ikke købe
en konverter af en slags?

D-SUB

Re: Scart - D-sub VGA kabel

Jo, en PC....

Dit tv sender 50 halvbilleder i sekundet interlaced (altså hver anden
linje), det kan monitoren ikke forstå. Desuden kræver den en sync der
måske ikke er i dit kabel.

Re: Scart - D-sub VGA kabel
Hej Christian

købe

Du kan godt købe en converter, eller bruge en PC, men det er billigere
og meget bedre bare at købe et nyt 21" TV.