Savner inspiration, billed analyse.

Savner inspiration for at kunne komme lidt videre med en ide.
Vil gerne kunne definere et udsnit af et tv billede og kunne analysere
på det mht. gennemsnitlig farve samt intensitet på udsnittet.

Hvilken form for videosignal er ikke kendt pt. (scart, composit, RGB
eller whatnot)

--
Uffe Bærentsen

Re: Savner inspiration, billed analyse.
  ukendt videosignal? spørg opfinderne ggg.

vil du detektere om der logo eller ej?

mvh erik

Re: Savner inspiration, billed analyse.

Nah, Philips Ambilight er mit gæt. En af mine venner har lavet noget
med en pic som kigger på enten vga eller composite signalet - jeg
kan spørge ham om nærmere info.

Mvh Jonas

Re: Savner inspiration, billed analyse.

Det var lige præcis det jeg havde i tankerne ;-)

--
Uffe Bærentsen

Re: Savner inspiration, billed analyse.
mener du ikke et "komponent" signal - altså Y, Pb, Pr?
det kræver jo kun en smule mere "regnekraft" at nå frem til niveauerne for
R,G og B, men når man har disse er del vel "bare" at mappe det over til
hvormange røde, grønne og blå lysdioder man skal have tændt for...

egentlig et meget interessant projekt... :-)

Rasmus

Re: Savner inspiration, billed analyse.

Eller konvertere det til noget som en RGB diode kan fodres med.
Om det er 1 eller 3-4-5 dioder er tæt på lige meget ;-)

Uffe Bærentsen

Re: Savner inspiration, billed analyse.
hvis man er ligeglad med intensiteten og et jævnt lys - ja så kan man da
sagtens nøjes med 1 diode...
:-)

Rasmus

Re: Savner inspiration, billed analyse.

Det er 'man' ikke ;-)

--
Uffe Bærentsen

Re: Savner inspiration, billed analyse.

Og så integrere hver kanal (RGB) s første 1/4del af linierne med venstre
lampe, og sidste 1/4del med højre lampe.

Skal der også en øvre og nedre lampe på, kan man jo gå efter de øverste 10
og nederste 10 linier.

Mvh. Uffe Ravn

Re: Savner inspiration, billed analyse.

Min ide var noget med at bruge den venstre 1/4 del af billedet.
Dele det op i 4 eller 5 i højden og analysere hver del for sig og lade
hvert segment styre lyset i et antal RGB dioder.
Det samme for højre siden.

--
Uffe Bærentsen

Site Timeline