SAT finder

Kan sådan en bruges eller ombygges til også at finde signalet til de
jordfaste antenner, så besværet med at  pege ind efter DR eller TV2 masterne
kan blive lettere?

Hilsen Bjørn

Re: SAT finder

Jeg er ret sikker på at den udnytter at der kommer spænding fra
SatReceiveren til LNB hovedet og måler noget specifikt LNB
retursignal.

Da et LNB hoved ikke kan modtage alm TV frekvens , så vil jeg ikke
mene det.

Men måske Ole G eller en af de andre ("hajer") kan fortælle om jeg er
helt galt på den.

Carsten

Re: SAT finder

masterne

Du kan da godt anvende dele af den, men det bliver et stort projekt,

I stedet kommer du langt med en 14" og et dæmpeled.

Mvh. Uffe Ravn

Site Timeline