samsung tv med horisontal streg

Hej Ng

Jeg har et samsung, hvor billedet blot er en flad horisontal streg.
Jeg har forsøgt mig med at udskifte vertical chippen (tda3654) samt
omkringliggende lytter. Det hjalp dog ikke :-(

Er der nogen her som har gode råd ??

Mvh
Tommy

Re: samsung tv med horisontal streg
Hej!

Så har du vel ikke kigget på sikkerhedsmodstanden til forsyningsspændingen til
selvsamme kreds? Kig efter en 1/3W modstand på nogle få ohm. Erstat med en 1 ohm
1/3W... På en TDA3654 skal du kunne finde ca. 30V på et ben og 0.7V mindre på et
andet - ellers laver den ikke så forfærdeligt meget :)

Se ovenstående.

Iøvrigt rart at se en kvindelig gør-det-selv person ;-)

Re: samsung tv med horisontal streg
On Fri, 21 Nov 2003 21:21:54 +0100, Kim Voss Schrader

Som hedder "tommy" ?
--
Ole Geisler, fejlfinder af Guds naade
Re: samsung tv med horisontal streg
Hej!

I Sender-feltet hedder han Charlotte Hansen :)

Re: samsung tv med horisontal streg

.... Skummelt! ;-)

Hilsen
Lars

Re: samsung tv med horisontal streg

Ups, skriver fra kærestens computer.
Men navnet er Tommy ;-)

Re: samsung tv med horisontal streg

til
1 ohm
på et

Der er 28,8 volt på ben 9 og 28,1 på ben 6 så det burde være OK.
Jeg har kontrolleret "alle" modstande, og de ser ok ud.

Andre gode råd ? Jeg er nemlig selv løbet helt tør for ideér :-(

Hmm skriver fra kærstens computer, men ja der står en kvinde i baggrunden
som vil se tv :-)

Mvh
Tommy

Re: samsung tv med horisontal streg
Hej!

Okay, det lyder rigtigt. Hmmmmm...

Hvilken Samsung er der tale om? Modelnummer...!

:-)

Re: samsung tv med horisontal streg

CX-6835T

Ikke mange hit den giver på google

Re: samsung tv med horisontal streg
Hej!

Ok, trav _alle_ tips igennem til Samsung her:

http://www.avrepair.info/faults/TVFAULT.HTM

Se om ikke du kan finde et eller andet... Der er typisk mange typenumre til eet
chassis.

Re: samsung tv med horisontal streg

Jeg har nu gennemgået dem alle, men det gav ikke bonus :-(

Hvordan måler jeg om højspændingstrafoen er defekt ? det er snart mit eneste
bud.

Tak for hjælpen

Tommy

Re: samsung tv med horisontal streg
Hej!

Æv.

Ved en vertikalfejl? No chance...

Jeg tror altså stadig fejlen er i nærheden af afbøjningskredsen, men det er
svært at måle på herfra ;-)