Samsung Tv LE32S71B X/XEC, Lyd men intet billede.

Har checket psu for bulede lytter men intet at se.

Hvad skal jeg mere se efter.

pft

Erik

Re: Samsung Tv LE32S71B X/XEC, Lyd men intet billede.

Hvis det er en LCD og backlight virker:

Check det lille print på panelet (kaldet T-CON printet). Der sidder en
sikring til forsyningsspændingen som ankommer i fladkablet (typisk i den
ene ende, bredere baner).

Afbrudt?

I så fald kan fejlen være et sted i den lille smps psu der sidder på
printet.

--
Mvh, Kim

Re: Samsung Tv LE32S71B X/XEC, Lyd men intet billede.

  - Når du er færdig med at kigge på lytterne, så kan du lige passende
skifte dem for en sikkerheds skyld - alle sammen...!!!

På 32" 'erne er det tit umuligt og "se" om de der defekte, men giver
resultat og skifte dem alligevel - kan jo være man har brugt nogen med
solidere hus...

/ Lars

Re: Samsung Tv LE32S71B X/XEC, Lyd men intet billede.

ok må se om jeg kan læse værdierne,der sidder en ordentlig moppedreng.

erik

Re: Samsung Tv LE32S71B X/XEC, Lyd men intet billede.

Jaaaerh... - Lige precis hovedlytten på vel 450 volt behøver du så ikke
skifte... - Men de andre i netdelen...

/ Lars

Re: Samsung Tv LE32S71B X/XEC, Lyd men intet billede.

takker skal lige løbe loddekolben varm og finde ud af hvor jeg køber
nogen kvalititets lytter, skal vel være 105g low esr

mvh Erik

Re: Samsung Tv LE32S71B X/XEC, Lyd men intet billede.
 Hvis der ikke er backlight ville jeg chekke del lille sikring på
inverterboardet.
 Jeg har så sent som igår rep et lign TV for denne fejl.

 MVH Lars Arup

Re: Samsung Tv LE32S71B X/XEC, Lyd men intet billede.

Ja bare jeg ku finde den sikring, pt er der kun den på smps boardet og
den er ok.

Hvis nogen ku hjælpe med en service manual e.l ville jeg være glad,
sidst jeg reparerede tv var de med billedrør.

mvh Erik

Re: Samsung Tv LE32S71B X/XEC, Lyd men intet billede.
Det er en SMD ligesom modstande dog står der tydeligt på printet F 1 eller
F3 eller hva den nu hedder. Der er typisk en 4-6 stykker der er store (ca 3
amp) og så een lille og det er den du skal finde.

MVH Lars Arup

Re: Samsung Tv LE32S71B X/XEC, Lyd men intet billede.

så må jeg pudse konen på den, hun har været på kursus i Små Mærkelige
Dimser som hun kalder dem LOL.

Spøg tilside, jeg takker for hjælpen og vil nærlæse på printet og se om
jeg kan lokalisere de sikringer.

Undrer mig bare at det ikke er alle spændinger der mangler, lyden virker jo.

Mvh Erik

Re: Samsung Tv LE32S71B X/XEC, Lyd men intet billede.
  Som sagt de omtalte sikringer sidder på inverterboardet som jo laver
baggrundslyset, så lyden kan sagtens virke alligevel!

  MVH Lars Arup