Samsung LE40-F86 TV - farvefejl når kold

Hej Gruppe

Jeg har et Samsung 40" LCD LE40-F86 , 4 år.
Her på det sidste er der kommet noget farve skygge og det er som regel på
midten af skærmen , lige når det er blevet tændt.

Det forsvinder efter en 15 min.

Nogen ideer til en "kur" ?

CFO

Re: Samsung LE40-F86 TV - farvefejl når kold

Samsung = lytsygen i hele apparatet.

Re: Samsung LE40-F86 TV - farvefejl når kold

Hmmm håbede at evt. "kun" var PSU.

Findes der en "Komponent/Lyt" liste ?? , jeg mener det er "husalteret".
Og fruen bliver ikke imponeret hvis jeg tager det ud for rep. i længere
tid.

Ellers må jeg vel disassemble notere , assemble , købe lytter og så "en
tur mere"...

CFO

Re: Samsung LE40-F86 TV - farvefejl når kold

Lige precis de modeller lider under dårlige lodninger af FPGA'er på Main
Boardet. = hvis ikke du har UV Loddemateriel e.l., så kan de bedst
bruges til vejfyld.
De fleste andre af Samsungerne skal blot ha nye lytter i netdel og nyt
T-CON Board, det er sgudda til og skifte...

/ Lars

Re: Samsung LE40-F86 TV - farvefejl når kold

Hmmm skidt .... Det var sg' ikk et billigt TV dengang.

Men takker for info

CFO

Site Timeline