Samsung 29" defekt

Hej Ng

Mit 29" samsung kig kold igår aftes mens jeg sad og så TV.
Billedet forsvandt og højspændningen står og hyler kraftigt.

Billedet er stadigvæk væk idag og når man forsøger at tænde giver det et
klonk og højspændingen hyler.
Det reagerer ikke på fjernbetjeningen, der er heller ikke lyd

Nogle gode ideer til hvad jeg skal kigge efter.

Mvh
Tommy

--
Visit:
www.FotoFoto.dk -> stedet hvor du kan uploade din billeder til kritik

Re: Samsung 29" defekt

Tak for svaret

Jeg er i fuld gang med at efterlodde i højspændings delen, men kan nu ikke
se nogle koldlodninger.

Hvordan måler/ ser man om en kondensator er udtørret ?

Mvh
Tommy

Re: Samsung 29" defekt
Hej igen

Jeg har fundet en stor transistor som hedder d887, den sidder på køleplade
Den er tilsyneladene kortsluttet mellem alle tre ben. er der nogen her som
kender den fætter ? og evt. ved hvad den kan erstattes med, for jeg kan ikke
finde en transistor med det navn nogen steder.

Mvh
Tommy

generelt

Re: Samsung 29" defekt

undskyld, den hedder d1887

anyone ?

Re: Samsung 29" defekt

køleplade

Kan det være http://www.datadart.com/al/sanyo/2SD1887.pdf

Re: Samsung 29" defekt

Ja det tror jeg, tak for det.

Tommy

Re: Samsung 29" defekt
Hejsa

Du skal nok have et 2S foran D887, så det bliver en 2SD887 :-)

Min lille bog nævner bl.a en 2SC4024 som kan købes hos f.eks
www.el-supply.dk

/Brian

Re: Samsung 29" defekt

De har den faktisk hos el-supply, så jeg vil straks bestille den.(2SD1887)
Har du/i nogen erfaring med om der er andre ting der går med/forårsager
denne fejl.
Jeg tænker, nu jeg er i gang med at bestille, kan jeg jo lige så godt få det
hele med

Mvh
Tommy

Re: Samsung 29" defekt

det

Hvis den ikke er dyr så bestil 2 og vær beredt på at du måske også skal have
en ny højspændingstransformator.

mvh
JBH

Site Timeline