sammenkobling af udgange (TX)

Hej,

Jeg har 13 mikroprocessorer hvis uart TX  ben jeg gerne vil parallelkoble
(har allerede parallelkoblet alle RX  ben) så de alle deler den samme RS-485
kreds...

spørgsmålet er så hvad der er mest hensigtsmessigt om jeg bare skal slænge
en 10K i serie med alle TX benene...

TX-----/\/\/\-----+
TX-----/\/\/\-----+
TX-----/\/\/\-----+

eller om jeg skal tage

TX ----D|-----/\/\/\-----+
TX ----D|-----/\/\/\-----+
TX ----D|-----/\/\/\-----+

altså have en diode og en 1-10K modstand ? er bare lidt bange for at
dioderne måske får outputtet til at svæve såfrem alle processorer har 0V på
deres TX udgang...!?

M.v.h.
Lasse Madsen

Re: sammenkobling af udgange (TX)

Dur ikke med mindre kun et ben er aktivt af gangen og de andre
tri-state,
hvis mere end en er aktiv vil du bare fE5% en spE6%ndingsdeling mellem de
forskellige ben

Idle pE5% en uart er hF8%j, sE5% drop serie modstandene, vend dioderne og
sE6%t en
pull-up pE5% rs-485 kredsen

Det vil stadig gi' noget volapyk hvis de "snakker i munden" pE5%
hinanden (men der sker ikke noget ved det), men det har du vel styr
pE5%?20%

-Lasse

Site Timeline