Salt ud af magnesium?

Hej,

Måske ikke helt den rigtige gruppe..

Jeg er en pige der skal til 9kl eksamen i morgen. :)

Hvordan får man salt ud af at putte et magnesium bånd ned i saltsyre?

Hvis man gør det reagerer Mg og Hcl med hinanden og man får Mgcl > H2.

Er Mgcl et salt?

Kan i forklarer det så selv jeg kan forstå det?

Håber i kan hjælpe : )

Venlig Hilsen
Malene

Re: Salt ud af magnesium?

Så overvej at finde den rigtige ?
www.usenet.dk.

Johannes ?

Re: Salt ud af magnesium?

Nej, det er det IKKE, men...
Ufff...

Ja, Magnesium chlorid er et salt

reaktionslingning må være nogenlunde:

2HCl + 2Mg ->H2 + MgCl

Ved det ikke, men jeg har forsøgt

-det er jo ikke ligefrem elektronik, men når nogen er i panik, kan man
vel godt være lidt off-topic. Ellers prøv at finde min mailadresse, og
skriv direkte. Jeg har sels en datter, der lige har rundet fysik med en
rimelig høj karakter :-)

Bo //

Re: Salt ud af magnesium?
Tak for svaret - ja det var vidst lidt panik agtigt, men det bliver min
søster glad for :-)

Og nej heller ik lige den rigtige gruppe..

Mvh
Johannes

Site Timeline