Salora 21N5S

Hej

Nogen der kender denne fejl ?

Billedet er OK i 5 til 10 min. her efter bliver billedet smalt i ca. 0,5 til

1 sec. og der mangler synk, de fleste gange forsvinder fejlen og andre gange går fjernsynet i standby, fejlen kan gentage sig med interval på 1 til 10 sec. når fjernsynet ikke går i standby.

Har skiftet diverse lytter i strømforsyningen og repareret mange dårlige lodninger, fejlen kan ikke bankes frem.

Fejlen er den samme uanset om fjernsynet bruger den indbyggede tuner eller får signal fra scart.

-- Hilsen Peter N Petersen

Privat
Firma

Reply to
15kw

Hej!

15kw wrote:

Har et par gæt :-)

Hmm, du har vel allerede omloddet stikket til horisontalspolen?

Har du evt. prøvet at skifte den store kondensator på ca. 0.5µF som sidder i liniedelen?

Jeps, det er højest sandsynligt en liniedelsfejl...

--
Mvh, Kim Voss Schrader
Reply to

"Kim Voss Schrader" skrev i news:423c5355$0$243$ snipped-for-privacy@news.sunsite.dk

til

gange

10

Hele linie delen er loddet efter.

Kan ikke finde en C på ca. 0,5u

eller

-- Hilsen Peter N Petersen

Privat
Firma

Reply to
15kw

Hej!

15kw wrote: ...

Hmmm, den skal være på størrelse med boosterkondensatoren (fysisk) og sidde et eller andet sted omkring linietrafoen...

--
Mvh, Kim Voss Schrader
Reply to

"Kim Voss Schrader" skrev i news:423c5f4c$0$249$ snipped-for-privacy@news.sunsite.dk

sidde et

Der er monteret 2 stk. 180nF parallelt i Ø/W kredsløbet, er det dem du mener.

-- Hilsen Peter N Petersen

Privat
Firma

Reply to
15kw

Kan også være en afhoppet tråd i linæritetsspolen...

Også, når billedet går ud af sync!? ;o)

Hilsen Lars

Reply to
Lars T. Thomsen

"Lars T. Thomsen" skrev i news:423c6b9d$0$240$ snipped-for-privacy@news.sunsite.dk

Der ser ikke ud til at være noget problem der.

-- Hilsen Peter N Petersen

Privat
Firma

Reply to
15kw

"15kw" skrev i news:423c6725$0$172$ snipped-for-privacy@dread11.news.tele.dk

Hvis det er de to du mener, så er fejlen ikke der, de er skiftet uden ændringer.

-- Hilsen Peter N Petersen

Privat
Firma

Reply to
15kw

Hej!

15kw wrote:

Det er det så vidt vides ikke. Dog kan jeg ikke huske dette tv godt nok til at lede dig...

Har du søgt nettet igennem for tips?

--
Mvh, Kim Voss Schrader
Reply to

"Kim Voss Schrader" skrev i news:423c86ff$0$248$ snipped-for-privacy@news.sunsite.dk

til at

Ja, og der er ikke ret meget at hente.

-- Hilsen Peter N Petersen

Privat
Firma

Reply to
15kw

Skift liniedrivertransistoren, og omlod liniedriverkredsløbet.

Ole Geisler

Hej!

15kw wrote: ...

Fandt lige flg

21M90 INT NARROW WIDTH DPU2543 IC8501

Besidder dit apparat en DPU2543?

Ved ikke om det er sammen chassis, men hvis den pågældende kreds forefindes er det nok værd at lege lidt med den! Prøv evt. at lægge den på is med kølespray og se om det ændrer på noget...

--
Mvh, Kim Voss Schrader
Reply to

"Kim Voss Schrader" skrev i news:423ca995$0$239$ snipped-for-privacy@news.sunsite.dk

forefindes er

kølespray og

Der er ikke brugt en DPU x i denne model.

Fejlen er fundet, det var linie dr. transistoren der var halv død.

-- Hilsen Peter N Petersen

Privat
Firma

Reply to
15kw

"Ole Geisler" skrev i news: snipped-for-privacy@4ax.com

Tak Ole. Kunne du ikke lige have skrevet det noget før. Jeg fandt fejlen ved måling med scop.

1

Tro kan flytte bjerge af penge.

-- Hilsen Peter N Petersen

Privat
Firma

Reply to
15kw

Hej!

15kw wrote: ...

Ok. Kan ikke mindes om jeg overhovedet har skiftet en liniedrivertransistor :-)

--
Mvh, Kim Voss Schrader
Reply to

Joh. Men jeg skal lige læse det først.