Salmiak

Jeg skal have renset et keyboard og blev rådet til at:

"rense det først i vand med opvaskesæbe
eller et skvæt salmiakrengøring og derefter rent vand."

Hvad er mest effektivt? Jeg kan vel i realiteten blot bade mit print
fuldstændigt og give det en grundig gang rensning (oversprøjte det med vand)
blot det får lov at tørre helt op?
Hvad menes egentlig med salmiakrengøring og hvor skaffer jeg det?

Terry

Re: Salmiak
Hej Terry,

Det kommer an på hvad det er kontamineret med, men generelt tager
salmiakrengøring bedre fat.

Hvis ikke der er noget snadder i det, ja.

Sådan noget man vasker gulv etc. i, bare ikke de dyre varianter der _ikke_
indeholder salmiak (men i stedet "nonioniske tensider" whatever that might
be - det smadrer i hvertfald hænderne og kan blege farven på sorteloxeret
aluminium).

Netto eller Fakta, alternativt kan en lille sjat 3-dobbelt salmiakspiritus
i en spand vand bruges.

--
Venlig hilsen,
Søren

Mange tak for svarete....jeg kan dog ikke finde noget uden nonioniske
tensider :-( nogle står der dog der er <5% nonionske tensider vidst nok, er
det sådan noget jeg skal bruge? Syntes det hele indeholder de der
tensider.....

Re: Salmiak
Hej Terry,

Velbekomme :)

Det står der også på de 2 (forskellige) flasker jeg har stående. Bare der
også står at det er med salmiak, så er du på rette spor :)

--
Venlig hilsen,
Søren