sætte nye stik på skærme

I dk.edb.hardware.skærm er der ingen der svarer så nu prøver jeg her:

Efter et indbrud står jeg med 6 skærme af forskellig alder og mærke, som alle har fået klippet D-sub stikkene af og alle er med fast ledning. Er der en standard for farverne og benforbindelserne?

- evt. gode oversigter et sted?

Og hvor kan jeg købe løse stik?

At lodde dem på er ikke noget problem, hvis først jeg har stik og ved hvilke farver der skal til hvor.

--
med venlig hilsen
Leonard - http://leonard.dk/

"Leonard" skrev

Et guldlink!

Mvh.

Reply to
Uffe Ravn

Jo, men det giver svar på hvilken farve i kablet der er hvad?

--
med venlig hilsen
Leonard - http://leonard.dk/

Nope! Du kan let genkende RGB der normalt er i farvede u-Coax'er. GND kan du måle dig til. Resten (en sync eller to, noget ID der strengt taget ikke er nødvendigt) - tjae...

/Anders

Reply to
Anders F

Leonard skriver:

Der er ikke noget engegyldigt svar, men hjælp kan du finde på min hjemmeside !

"Leonard" skrev

Nope, men RGB giver som regel sig selv,og H og V synk er som regel hvide og orange, eller også er det omvendt.

Mvh.

Reply to
Uffe Ravn

Nu har jeg så afisoleret og fundet RGB (nemt nok) og loddet den hvide og den orange på H og V sync, samt en gul på +5V i følge hwb.sunsite.dk. Men monitoren står bare i self test og beder mig tjekke kablet ...

Det er en Proview 772 (17" CRT) købt i ComputerCity i februar måned og jeg har fundet et diagram, men det siger mig ikke noget ...

Der er 8 ledere i kablet:

3 tykke til RGB og en gul, der indeni monitoren går til et stik bagpå billedrøret, mens hvid, orange, sort og grøn går ned på det store print i bunden af kabinettet.

Er jeg heldig at en har en monitor magen til og vil åbne stikket og finde farverne?

- eller nogen der har en ide til hvilke farver der er hvad?

--
med venlig hilsen
Leonard - http://leonard.dk/

"Leonard" skrev

Prøv lige at ombytte hvid og orange, måske jeg husker forkert

Mvh.

Reply to
Uffe Ravn

Det hjalp ikke. Men min logik siger mig også at hvis H og V sync er byttet rundt eller RGB er byttet rundt, så vil der stadig komme et billede, bare forvrænget eller noget. I første omgang tror jeg mit problem er at finde ud af hvilken ledning det er der skal have et signal fra hvilket ben for at skærmen opdager at den er forbundet. Derefter kommer sikkert det næste problem at finde den ledning der bestemmer om skærmen er i dvale eller ej.

--
med venlig hilsen
Leonard - http://leonard.dk/

Leonard skriver:

Hvor mange har du forbundet til stel ?

Kiggede du på min hjemmeside ?

Al skærmen er forbundet til pin 6,7,8 og 10 Sort er til pin 5.

Ja, men der er ikke sammenfald med farverne, eller der er nogle farver du har somjeg ikke har og omvendt. Og så forvirrer det mig lidt at fx pin 9 hos dig hedder KEY og ikke er forbundet, mens pin 9 på HWB er +5v .

Men jeg tror jeg har fundet en skærm i samme model, som jeg skriue låget af og så måle med et ohmmeter, hvilken farve der går til hvilket ben, så det vil jeg forsøge i løbet af et par uger,når det kan passe sammen.

--
med venlig hilsen
Leonard - http://leonard.dk/

Leonard skriver:

Du skal ikke så meget kige på farverne, som på, hvad de forskellige ledninger er forbundet til hvad. På min 19" Philips er der kun 2 af de resterende ledninger der ike var forbundet til stel i monitoren. Det samme gør sig nok gældende hos dig. De er lette at montere og evt bytte om på.

Pas, min tegning er vidst nok fra HWB ??