sætte nye stik på skærme

I dk.edb.hardware.skærm er der ingen der svarer så nu prøver jeg her:

Efter et indbrud står jeg med 6 skærme af forskellig alder og mærke,
som alle har fået klippet D-sub stikkene af og alle er med fast
ledning.
Er der en standard for farverne og benforbindelserne?
- evt. gode oversigter et sted?

Og hvor kan jeg købe løse stik?

At lodde dem på er ikke noget problem, hvis først jeg har stik og ved
hvilke farver der skal til hvor.

--
med venlig hilsen
Leonard - http://leonard.dk /

--
med venlig hilsen
Leonard - http://leonard.dk /

Re: sætte nye stik på skærme

http://hwb.sunsite.dk /

Et guldlink!

Mvh.

Re: sætte nye stik på skærme

Jo, men det giver svar på hvilken farve i kablet der er hvad?

--
med venlig hilsen
Leonard - http://leonard.dk /

Re: sætte nye stik på skærme

Nope!
Du kan let genkende RGB der normalt er i farvede u-Coax'er. GND kan du måle
dig til.
Resten (en sync eller to, noget ID der strengt taget ikke er nødvendigt) -
tjae...

/Anders

Re: sætte nye stik på skærme

Nope, men RGB giver som regel sig selv,og H og V synk er som regel hvide og
orange, eller også er det omvendt.

Mvh.

Re: sætte nye stik på skærme

Nu har jeg så afisoleret og fundet RGB (nemt nok) og loddet den hvide
og den orange på H og V sync, samt en gul på +5V i følge
hwb.sunsite.dk.
Men monitoren står bare i self test og beder mig tjekke kablet ...

Det er en Proview 772 (17" CRT) købt i ComputerCity i februar måned og
jeg har fundet et diagram, men det siger mig ikke noget ...

Der er 8 ledere i kablet:
3 tykke til RGB og en gul, der indeni monitoren går til et stik bagpå
billedrøret, mens hvid, orange, sort og grøn går ned på det store
print i bunden af kabinettet.

Er jeg heldig at en har en monitor magen til og vil åbne stikket og
finde farverne?
- eller nogen der har en ide til hvilke farver der er hvad?

--
med venlig hilsen
Leonard - http://leonard.dk /

Re: sætte nye stik på skærme

Prøv lige at ombytte hvid og orange, måske jeg husker forkert

Mvh.

Re: sætte nye stik på skærme

Det hjalp ikke.
Men min logik siger mig også at hvis H og V sync er byttet rundt eller
RGB er byttet rundt, så vil der stadig komme et billede, bare
forvrænget eller noget.
I første omgang tror jeg mit problem er at finde ud af hvilken ledning
det er der skal have et signal fra hvilket ben for at skærmen opdager
at den er forbundet. Derefter kommer sikkert det næste problem at
finde den ledning der bestemmer om skærmen er i dvale eller ej.

--
med venlig hilsen
Leonard - http://leonard.dk /

Re: sætte nye stik på skærme

Hvor mange har du forbundet til stel ?

Kiggede du på min hjemmeside ?

Re: sætte nye stik på skærme

Al skærmen er forbundet til pin 6,7,8 og 10
Sort er til pin 5.

Ja, men der er ikke sammenfald med farverne, eller der er nogle farver
du har somjeg ikke har og omvendt.
Og så forvirrer det mig lidt at fx pin 9 hos dig hedder KEY og ikke er
forbundet, mens pin 9 på HWB er +5v .

Men jeg tror jeg har fundet en skærm i samme model, som jeg skriue
låget af og så måle med et ohmmeter, hvilken farve der går til hvilket
ben, så det vil jeg forsøge i løbet af et par uger,når det kan passe
sammen.

--
med venlig hilsen
Leonard - http://leonard.dk /

Re: sætte nye stik på skærme

Du skal ikke så meget kige på farverne, som på, hvad de forskellige
ledninger er forbundet til hvad.
På min 19" Philips er der kun 2 af de resterende ledninger der ike var
forbundet til stel i monitoren. Det samme gør sig nok gældende hos dig.
De er lette at montere og evt bytte om på.

Pas, min tegning er vidst nok fra HWB ??

Re: sætte nye stik på skærme

Der er ikke noget engegyldigt svar, men hjælp kan du finde på min
hjemmeside !