Sælgere ! fanden tage dem ...

Skal vi ikke lave et open hardware/source projekt der kan filtrere sælgere fra på ens telefon linje jeg er træt af at blive ringet op efter klokken fire og tidligt om morgenen af nogen som vil sælge noget man absolut ingen interesse har i !

Det burde være ulovligt for Selskabs styrelsen at udlevere ens oplysninger så som telefon nummer på

Problemet som jeg ser det er de somregl ikke er helt uden intelligens de sælgere ... selv om man lavede noget med...

Tryk 1 hvis du er sælger (Hvorefter den ligger røret på) Tryk 2 hvis du ikke er sælger (Hvorefter den omstiller)

Finder de sgu nok ud af at tilpasse sig knap 2 ... man kunne self. lave lidt random så den skiftede lidt imellem tast 1 og tast 2 for at forvirre dem

Nogen ideer ? :-)

/Lasse

Reply to
Lasse Madsen

Er du ikke en "anelse" OT.?

Jeg synes at have set dit navn i gruppen tidligere. Så du kender formentlig til at der er en fundats for hver enkelt gruppe man skal overholde.

Alt du har behov for at vide kan findes under

Mvh. Jørgen

Reply to
Jørgen Rasmussen

- så spilder de nemlig også deres egen tid :-)

KJ

Reply to
KJ

Hejsa

En kasse bajere, eller sæt dig på lokummet ;)

/Hauge

Reply to
Hauge

Hej Jørgen...

Måske en smule men hvis du har et godt bud på en anordning kan vi komme rigtig on topic igen...

Det skulle der være gode muligheder for at have gjort igennem de sidste 5 år :o)

Det må man sige ... derfor holder jeg mig også til fundsatsen ved at omtale et hardware open source projekt og hvordan der evt. kunne udvikles en smart løsning til denne ...

Jeg syntes ikke rigtigt jeg kan finde nogle relavante projekter af samme salgs eller bare ideer til emnet ...

(stor smiley)

/Lasse

Reply to
Lasse Madsen

HAHAHA !!!!!

Genial side !

Tusinde tak !

det er jo næsten bedre end hardware :o)

/lasse

Reply to
Lasse Madsen

Jamn så forsøger jeg da. Andre har foreslået manuelle metoder, men da disse kræver en del øvelse, vil jeg komme med et forslag, som med garanti er on-topic.

Et telefononstillingsanlæg hører mere hjemme i en telefonigruppe, for nok består det af elektronik, men ca. ligeså meget som at se TTV side 302. Evt. kan der findes anlæg til PC'er, som er betalelige for alm. mennesker.

Nå, mit forslag vil være en selvbyg version af en skrige-dims. Man kan vist nok finde en sådan dims i USA, hvor folk plages noget mere af telesælgere end herhjemme, men selvbyg er da absolut muligt. Du køber simpelthen en tonegenerator som byggesæt og finder en gammel telefon på loppemarkedet eller køber et billigt headset hvis det er til en mobiltlf. Du piller mikrofonen ud (eller sætter den parallel alt efter hvad du synes virker bedst) og sætter, via et potentiometer og evt. afbryder, tonegeneratoren til. Så prøver du dig frem til en tone der er pænt skinger og irriterende. Kunne forstille mig at 2-3 kHz, gerne trekant eller firkant vil være pænt uudholdeligt for opringeren. Bare skru op for styrken så der kommer overskyring (forvrængning), det hjælper alt sammen og sikrer at max lydniveau er nået :o) Så næste gang en p!sse irriterende sælger ringer, tænder du simpelthen for tonegeneratoren. Og det allerbedste er at den type sælgere oftest bruger headsæt, så tonen når lige at sidde et halvt sekunds tid. Så ringer han forhåbentlig ikke igen.

Den praktiske implementering veksler om det er mobil eller fastnet de ringer på. Er det fastnet vil jeg foreslå en ekstra telefon til formålet, hvor man kobler lidt om på indmaden, så når man løfter røret på, startes tonegeneratoren også. Så er det i hvert fald nemt og hurtigt at slippe af med en uønsket sælger. Helt uden at det kræver træning :o)

Ellers, da jeg ikke har firma på mit nummer, så er det heldigvis kun danske forsikringer/aviser og analyseinstitutter der ringer til mig. Analyseinstitutterne beder jeg rent ud sagt lade være med at ringe og genere mig. Forstår de det ikke og undskylder/forklarer hvorfor de ringer siger jeg at det rager mig et vist sted og lægger på.

Forsikringssælgere ringer typisk og spørger om jeg er interesseret i et eller andet, typisk ulykkesforsikring:

- Er du interesseret i x?

- Nej, det er jeg ikke

- Må jeg spørge hvorfor?

- Ja, det må du gerne: Jeg bryder mig ikke om markedsføring via telefonen.

- (irriteret) Det er altså en principsag.

- Ja, simpelthen.

- Det beklager jeg, men det skal retfærdigvis siges at [firmaet] ikke markedsfører [produktet] via reklamer. Jeg har lige et par spørgsmål, som du kan svare på.

- Jeg synes vi bare sige fortsat god dag og lægge på.

- Jamn det tager kun 2 minutter.

- Jeg bryder mig ikke om markedsføring via telefonen. osv.

Med sælgere gælder det nemlig om at holde på dem så længe som muligt for at irritere dem mest muligt, bruge mest muligt af deres tid og dermed sænke deres timefortjeneste. Ved godt at det dog ikke altid lader sig gøre hvis man er firma og bestormes af alverdens tvivlsomme sælgere, her er det så skrige-balonnen kommer ind i billedet :o)

Mvh Morten

Reply to
Morten

Hej Morten

Fænominal ide ! aldeles seriøs endda :o)

jeg har nogle bekendte hos "smerte instituttet" på AUC vil lige høre om de kan komme ind på noget nærmere om "sprængning/detonation af trommehinder" og andre godte sager. jeg skal nok lige rapportere tilbage i samme tråd når jeg ved mere !

/madsen

Reply to
Lasse Madsen

Takker :o)

Tror dog næppe at styrken hos opringeren kan blive så høj, at et øjeblik vil være skadeligt, men pænt irriterende vil det være med mindre han har skruet godt ned for headsættet. (og så kan han jo ikke høre hvad folk siger til ham :o)

Mvh Morten

Reply to
Morten

Hej igen

Man kunne evt lave en xdB dæmpning´s knap som dæmpede samtalen så snart man kunne høre at det var en sælger så han næsten ingenting kan høre og så når han (må man jo formode) skruer op for lyden efter at have sagt hva et par gange ellers give ham sådan et skud pink/white noice :o)

/madsen

Reply to
Lasse Madsen

morgenen

lidt

Vi trenger en enkel telefonnummersender som sender telefonnummeret til en selger hvær 5 min og så legger på. Så skifter til ny selger.

Litt samarbeid skulle skape hygge hos selgerene.

HM

Reply to
Harald Mossige

Hej Harald...

God ide men den ringer altid med hemmeligt nummer (til mig ihvertfald) :(

Ja et gratis kort fra Telia og så et GSM modem plus noget simpel software og den omtalte tone generator kunne være rigtig god (sidder allerede og tænker...)

/madsen

Reply to
Lasse Madsen

en

Ved hemmelig nummer:

  1. Start en automatisk telefonsvarer. I dag har vi et godt tilbud til dem, du får snakke gratis telefonsvareren i et helt kvarter, vent på pipetonen, som ikke kommer.
2 Løft røret og legg det på igjen.

HM

og

Reply to
Harald Mossige

ere=20

enen=20

F=E5 et 900 nummer - s=E5 f=E5r du da lidt uda af det.

=20

vh. ld

Reply to
Lars Dam

Det er en elektronisk løsning han søger... så det er han jo ikke.

Lasse er en go gammel kending herinde, som har bidraget med enormt meget viden inden for Atmel kredse osv... samt en del analog elektronik, altså en person som virkelig yder noget for gruppen, modsat visse andre som bare brokker sig over ligegyldige ting, og hænger sig i ord ala "anelse" OT. osv...

Tror ikke Lasse behøver dette, da han har været med helt fra starten af denne gruppen næsten, og derved kender til hvad der er interesant i denne gruppe.

--
VH
Lars Molnit

morgenen

lidt

Hvad med noget mere simpelt som f.eks. når telefon sælgeren ringer og præsentere sig, så siger du bare et øjeblik, og kobler en elektronisk dims til der afspiller noget "easy listen" indtil han bliver træt af at vente. Det koster ikke dig noget i telefonregning og du kan være heldig at du tager en masse af hans tid han ellers kunne have brugt på andre potentielle kunder. På den måde hjælper du nemlig også andre, for hvis nu ham sælgeren er meget tålmodig og venter 30 minutter så slipper der mindste 3 andre "uskyldige offer" på hans/hendes salgsgas.

/HK

Reply to
HK

Hej Møller

Lad være med at tage dig af Jøren Rasmussen har er en "Troll" prøv evt at søge på hans navn under google groups manden har aldrig bidraget med andet end brok.

Hver eneste tåre er glædens tåre hehe

/Madsen

- der overvejer CDi til MZ (hvis man bare vidste noget om hvordan en forbrændings motor og tændinger virker heh)

Reply to
Lasse Madsen

Ja, det opdagede jeg efter indlægget ;)

:) ja, nogen gange skal der roses lidt til de aktive personer herinde, så vi ser mere til dem :)

Se det er et elektronik spørgsmål/problem, som vi nok liiige må tage op engang ;) men hvis du vil vide mere om dette, inden elektronik delen, så må du nok sende en mail privat først, så vi kan få selv grundteknikkn på plads :) uden at være Off topic.

--
VH
Lars Molnit

Til gengæld er ude i noget med at skulle betale Koda og Gramex afgifter... :-/

- Lars

Reply to
Lars Kristensen

Hej Lars

Hehe det er vel bare sætte sin processor til at generere nogle tilfældige toner lidt ala kinesisk musik :-D ved at sætte en PWM kanal til at pulse på et RC led ... jeg har brugt dette i praksis og lavet lyd på den måde før man kan lige som et tip til andre også lave en DAC på denne måde og så bruge processorens ADC til at måle på referencen og justere PWM kanalen der efter ... dette har jeg brugt i real life applikationer og det fungerer som en mis ...

/madsen

Reply to
Lasse Madsen