Sælgere ! fanden tage dem ...

Skal vi ikke lave et open hardware/source projekt der kan filtrere sælgere
fra på ens telefon linje
jeg er træt af at blive ringet op efter klokken fire og tidligt om morgenen
af nogen som vil sælge noget man absolut ingen interesse har i !

Det burde være ulovligt for Selskabs styrelsen at udlevere ens oplysninger
så som telefon nummer på www.cvr.dk

Problemet som jeg ser det er de somregl ikke er helt uden intelligens de
sælgere ... selv om man lavede noget med...

Tryk 1 hvis du er sælger (Hvorefter den ligger røret på)
Tryk 2 hvis du ikke er sælger (Hvorefter den omstiller)

Finder de sgu nok ud af at tilpasse sig knap 2 ... man kunne self. lave lidt
random så den skiftede lidt imellem tast 1 og tast 2 for at forvirre dem

Nogen ideer ?   :-)

/Lasse

Re: Sælgere ! fanden tage dem ...

Er du ikke en "anelse" OT.?

Jeg synes at have set dit navn i gruppen tidligere. Så du kender
formentlig til at der er en fundats for hver enkelt gruppe man skal
overholde.

Alt du har behov for at vide kan findes under www.usenet.dk

Mvh. Jørgen

Re: Sælgere ! fanden tage dem ...
Hej Jørgen...

Måske en smule men hvis du har et godt bud på en anordning kan vi komme
rigtig on topic igen...

Det skulle der være gode muligheder for at have gjort igennem de sidste 5 år
:o)

Det må man sige ... derfor holder jeg mig også til fundsatsen ved at omtale
et hardware open source projekt
og hvordan der evt. kunne udvikles en smart løsning til denne ...

Jeg syntes ikke rigtigt jeg kan finde nogle relavante projekter af samme
salgs eller bare ideer til emnet ...

(stor smiley)

/Lasse

Re: Sælgere ! fanden tage dem ...

Jamn så forsøger jeg da. Andre har foreslået manuelle metoder, men da disse
kræver en del øvelse, vil jeg komme med et forslag, som med garanti er
on-topic.

Et telefononstillingsanlæg hører mere hjemme i en telefonigruppe, for nok
består det af elektronik, men ca. ligeså meget som at se TTV side 302. Evt.
kan der findes anlæg til PC'er, som er betalelige for alm. mennesker.

Nå, mit forslag vil være en selvbyg version af en skrige-dims. Man kan vist
nok finde en sådan dims i USA, hvor folk plages noget mere af telesælgere
end herhjemme, men selvbyg er da absolut muligt.
Du køber simpelthen en tonegenerator som byggesæt og finder en gammel
telefon på loppemarkedet eller køber et billigt headset hvis det er til en
mobiltlf. Du piller mikrofonen ud (eller sætter den parallel alt efter hvad
du synes virker bedst) og sætter, via et potentiometer og evt. afbryder,
tonegeneratoren til. Så prøver du dig frem til en tone der er pænt skinger
og irriterende. Kunne forstille mig at 2-3 kHz, gerne trekant eller firkant
vil være pænt uudholdeligt for opringeren. Bare skru op for styrken så der
kommer overskyring (forvrængning), det hjælper alt sammen og sikrer at max
lydniveau er nået :o)
Så næste gang en p!sse irriterende sælger ringer, tænder du simpelthen for
tonegeneratoren. Og det allerbedste er at den type sælgere oftest bruger
headsæt, så tonen når lige at sidde et halvt sekunds tid. Så ringer han
forhåbentlig ikke igen.

Den praktiske implementering veksler om det er mobil eller fastnet de ringer
på. Er det fastnet vil jeg foreslå en ekstra telefon til formålet, hvor man
kobler lidt om på indmaden, så når man løfter røret på, startes
tonegeneratoren også. Så er det i hvert fald nemt og hurtigt at slippe af
med en uønsket sælger. Helt uden at det kræver træning :o)

Ellers, da jeg ikke har firma på mit nummer, så er det heldigvis kun danske
forsikringer/aviser og analyseinstitutter der ringer til mig.
Analyseinstitutterne beder jeg rent ud sagt lade være med at ringe og genere
mig. Forstår de det ikke og undskylder/forklarer hvorfor de ringer siger jeg
at det rager mig et vist sted og lægger på.

Forsikringssælgere ringer typisk og spørger om jeg er interesseret i et
eller andet, typisk ulykkesforsikring:
- Er du interesseret i x?
- Nej, det er jeg ikke
- Må jeg spørge hvorfor?
- Ja, det må du gerne: Jeg bryder mig ikke om markedsføring via telefonen.
- (irriteret) Det er altså en principsag.
- Ja, simpelthen.
- Det beklager jeg, men det skal retfærdigvis siges at [firmaet] ikke
markedsfører [produktet] via reklamer. Jeg har lige et par spørgsmål, som du
kan svare på.
- Jeg synes vi bare sige fortsat god dag og lægge på.
- Jamn det tager kun 2 minutter.
- Jeg bryder mig ikke om markedsføring via telefonen.
osv.

Med sælgere gælder det nemlig om at holde på dem så længe som muligt for at
irritere dem mest muligt, bruge mest muligt af deres tid og dermed sænke
deres timefortjeneste. Ved godt at det dog ikke altid lader sig gøre hvis
man er firma og bestormes af alverdens tvivlsomme sælgere, her er det så
skrige-balonnen kommer ind i billedet :o)

Mvh
Morten

Re: Sælgere ! fanden tage dem ...
Hej Morten

Fænominal ide ! aldeles seriøs endda :o)

jeg har nogle bekendte hos "smerte instituttet" på AUC vil lige høre om de
kan komme ind på noget nærmere om "sprængning/detonation af trommehinder" og
andre godte sager.
jeg skal nok lige rapportere tilbage i samme tråd når jeg ved mere !

/madsen

Re: Sælgere ! fanden tage dem ...

Takker :o)

Tror dog næppe at styrken hos opringeren kan blive så høj, at et øjeblik vil
være skadeligt, men pænt irriterende vil det være med mindre han har skruet
godt ned for headsættet. (og så kan han jo ikke høre hvad folk siger til ham
:o)

Mvh
Morten

Re: Sælgere ! fanden tage dem ...
Hej igen

Man kunne evt lave en xdB dæmpning´s knap som dæmpede samtalen så snart man
kunne høre at det var en sælger så han næsten ingenting kan høre og så når
han (må man jo formode) skruer op for lyden efter at have sagt hva et par
gange ellers give ham sådan et skud pink/white noice :o)

/madsen

Re: Sælgere ! fanden tage dem ...

    Det er en elektronisk løsning han søger... så det er han jo ikke.

    Lasse er en go gammel kending herinde, som har bidraget med enormt
meget viden inden for Atmel kredse osv... samt en del analog elektronik,
altså en person som virkelig yder noget for gruppen, modsat visse andre
som bare brokker sig over ligegyldige ting, og hænger sig i ord ala
"anelse" OT. osv...

    Tror ikke Lasse behøver dette, da han har været med helt fra starten af
denne gruppen næsten, og derved kender til hvad der er interesant i
denne gruppe.

--
VH
Lars Molnit

Lad være med at tage dig af Jøren Rasmussen har er en "Troll"
prøv evt at søge på hans navn under google groups manden har aldrig bidraget
med andet end brok.

Hver eneste tåre er glædens tåre hehe

/Madsen
- der overvejer CDi til MZ (hvis man bare vidste noget om hvordan en
forbrændings motor og tændinger virker heh)

Re: Sælgere ! fanden tage dem ...

    Ja, det opdagede jeg efter indlægget ;)

    :) ja, nogen gange skal der roses lidt til de aktive personer herinde,
så vi ser mere til dem :)

    Se det er et elektronik spørgsmål/problem, som vi nok liiige må tage op
engang ;) men hvis du vil vide mere om dette, inden elektronik delen, så
må du nok sende en mail privat først, så vi kan få selv grundteknikkn på
plads :) uden at være Off topic.

--
VH
Lars Molnit

http://www.vibrugerikke.dk /

- så spilder de nemlig også deres egen tid :-)

KJ

Re: Sælgere ! fanden tage dem ...

HAHAHA !!!!!

Genial side !

Tusinde tak !

det er jo næsten bedre end hardware :o)

/lasse

Re: Sælgere ! fanden tage dem ...
Hejsa

En kasse bajere, eller sæt dig på lokummet ;)

/Hauge

Re: Sælgere ! fanden tage dem ...

morgenen
lidt

Vi trenger en enkel telefonnummersender som sender telefonnummeret til en
selger hvær 5 min og så legger på. Så skifter til ny selger.

Litt samarbeid skulle skape hygge hos selgerene.

HM

Re: Sælgere ! fanden tage dem ...
Hej Harald...

God ide men den ringer altid med hemmeligt nummer (til mig ihvertfald) :(

Ja et gratis kort fra Telia og så et GSM modem plus noget simpel software og
den omtalte tone generator kunne være rigtig god
(sidder allerede og tænker...)

/madsen

Re: Sælgere ! fanden tage dem ...

en

Ved hemmelig nummer:
1.      Start en automatisk telefonsvarer.
 I dag har vi et godt tilbud til dem, du får snakke gratis telefonsvareren i
et helt kvarter, vent på pipetonen, som ikke kommer.

2      Løft røret og legg det på igjen.

HM
og

Re: Sælgere ! fanden tage dem ...
On Tue, 28 Sep 2004 18:06:12 +0200

FE5% et 900 nummer - sE5% fE5%r du da lidt uda af det.

20%

vh. ld

Re: Sælgere ! fanden tage dem ...

morgenen
lidt

Hvad med noget mere simpelt som f.eks. når telefon sælgeren ringer og
præsentere sig, så siger du bare et øjeblik, og kobler en elektronisk dims
til der afspiller noget "easy listen" indtil han bliver træt af at vente.
Det koster ikke dig noget i telefonregning og du kan være heldig at du tager
en masse af hans tid han ellers kunne have brugt på andre potentielle
kunder.
På den måde hjælper du nemlig også andre, for hvis nu ham sælgeren er meget
tålmodig og venter 30 minutter så slipper der mindste 3 andre "uskyldige
offer" på hans/hendes salgsgas.

/HK

Re: Sælgere ! fanden tage dem ...

Til gengæld er ude i noget med at skulle betale Koda og Gramex
afgifter... :-/

- Lars

Re: Sælgere ! fanden tage dem ...
Hej Lars

Hehe det er vel bare sætte sin processor til at generere nogle tilfældige
toner lidt ala kinesisk musik :-D
ved at sætte en PWM kanal til at pulse på et RC led ... jeg har brugt dette
i praksis og lavet lyd på den måde før
man kan lige som et tip til andre også lave en DAC på denne måde og så bruge
processorens ADC til at måle på referencen og justere PWM kanalen der efter
dette har jeg brugt i real life applikationer og det fungerer som en mis ...

/madsen

Site Timeline