SAA3008 IR transmitter problemer ....

Hej.

Er der nogen, der har erfaring med nævnte kreds? Jeg har nemlig et
lille problem, som jeg fatter hat af ...

TILSLUTNING

Jeg har gjort sådan, at senderen altid sender den samme kode  ved at
kortslutte DRV0N til SEN0N.

DRV6N har jeg ikke forbundet til noget, for at køre mode1.

DRV0N-DRV5N har jeg forbundet direkte til ADRM gennem en dip-switch,
således at jeg kan skifte kanal.

Der er aldrig sluttet mere end een driver-kanal (DRVXN) til ADRM ad
gangen.

Derudover er kredsen tilsluttet, som i databladet, med undtagelse af
oscillatoren, som kun er forbundet til den ene OSC-indgang og så er
der brugt en TIP112 transistor istedet for den angivne.

Derudover er den afkoblet med 2 stk. 100nF og en 1000uF kondensator
(sidste primært for at føde sendedioden).

PROBLEMET

Når der tændes for kredsen, går den indimellem ind i en underlig
tilstand, hvor den sender 12 bit istedet for de normale 11 ...
Jeg kan ikke rigtig se systemet i pulstoget, når den går i selvsving -
men pulsene er tydelige og ensartede. Når kredsen sender den rigtige
kode (reference, toggle, 3 bit adresse og 6 bit kode, som altid er
nuller pga. kortslutningen DRV0N-DRV5N), slår den ikke over - og ej
heller omvendt - så den er umiddelbart driftstabil nok.
Problemet opstår som sagt kun når kredsen tændes, ligesom eneste
løsning er at forsøge at slukke, aflade og tænde igen.

Jeg har forsøgt både med og uden 10k pull-up modstande på
driverkanalerne, men forskellen er den samme.

Gode forslag modtages med kyshånd !

MÅLINGER

Herunder findes de pulstog, som jeg kan måle, i rækkefølgen:
rigtig A, underlig A, rigtig B, underlig B, rigtig C ... osv. osv.
(reference og toggle er ikke angivet, da de umiddelbart synes ens hver
gang). Med N/C mener jeg "ingen forbindelse" og ellers er angivet
hvilke driverkanaler, der er forbundet til ADRM.

N/C    111 000000
N/C    pulstoget er ikke målt forkert på noget tidspunkt.

drv0    000 000000
drv0    001 1000000

drv1    001 000000
drv1    101 1000000