Så s'gu da osse, kraftedeme og for h...... Hvilken loddekolbe ska' man købe nu om dage - Page 2

Re: Så s'gu da osse, kraftedeme og for h...... Hvilken loddekolbe ska' man købe nu om dage

Jeg kan også varmt anbefale JBC, på arbejde har vi både JBC og Metcal,
og jeg syndes at JBC er meget bedre end Metcal, spisserne til Metcal kan
ikke tåle at stå tændt konstandt, og de er længer tid om at blive varme end
JBC, JBC's udlodder virker også meget bedre end Metcal's, dog er Metcal's
tang bedre end JBC, men alt i alt er min mening at JBC meget bedre end
Metcal, og så er den også billiger :) .

JJ

Re: Så s'gu da osse, kraftedeme og for h...... Hvilken loddekolbe ska' man købe nu om dage

Weller WSD81
80W
lille kolbe som de gamle weller smd kolber på 25W
varm på 10 sekunder
hurtigt spids skift uden værktøj
genial fra alt fra finepitch lodning til store kabler (+10mm2)
digital lodestation med powerdown hvis den ikke bliver brugt i xx minutter.
varmer op igen når man tører den på svampen.
pris 2100kr hos farnell

Jacob

Re: Så s'gu da osse, kraftedeme og for h...... Hvilken loddekolbe ska' man købe nu om dage

Ja ., tak skal du have ..

Alt jeres snak om nye loddekolber har fået min Weller til at gå besærkergang
.. med en spidstemp. på 700 grader er det ikke nemt at få loddetinnen til at
blive hængende ..

Og min gamle trofaste welleman er selvfølgelig udlånt til andet formål ..

~~Frank .,

Re: Så s'gu da osse, kraftedeme og for h...... Hvilken loddekolbe ska' man købe nu om dage

korssluttet ptc ?
Når ledningen knækker til termostaten går den "kold". Jeg fixede en
tidligere idag. Den havde iriteret mig længe.

Jacob

Re: Så s'gu da osse, kraftedeme og for h...... Hvilken loddekolbe ska' man købe nu om dage

Nope .. det er en Trimmer på reguleringsprintet som har en meget dårlig
forbindelse ..

Og sidste gang det var galt .. var det potentiometeret ..dengang kostede det
også et varmelegme ..

~~Frank ..

Re: Så s'gu da osse, kraftedeme og for h...... Hvilken loddekolbe ska' man købe nu om dage

HAKKO 937 hos cypax ... til 895 kr + moms ..

Den ser fin ud .. men det er kun en enkelt .. men du kan vel købe en 6-7
stykker for den billigste metcal ..

~~Frank .,

Re: Så s'gu da osse, kraftedeme og for h...... Hvilken loddekolbe ska' man købe nu om dage
Hejsa,

Jamen jeg vil så også gerne komme med en anbefaling til hvad du _ikke_ skal
købe:

På et tidspunkt var der mange fortalere for Ersa loddekolbe-stationer. Sådan
en købte jeg så da jeg alligevel manglede.
Skuffelsen var stor, da den blev sat på arbejde - tidskonstanten på
reguleringssystemet er ca. en eftermiddag; Lad loddekolben varme op til
operationstemperatur, sæt den på et punkt der kræver stor varmetilførsel.
Spidstemperaturen falder med garanti til under det brugelige og er tilbage
om alt for lang tid.

MHO:
Weller, uanset type, kan gøre det bedre end Ersa

/Claus

Site Timeline