S9014 C311 transistor

Hej,

Jeg har et par have lamper hvor jeg mistænker denne transistor for at
være gået (S9014 C311) da de ikke vil tænde automatisk når det bliver
mørkt.
Kortslutter jeg denne transistor tænder den prompte, og jeg kan ikke
umiddelbart finde andet jeg kan sætte en finger på skulle være dødt.

Hvor finder jeg sådan en transistor?? Eller evt. hvad er erstatningen
for denne??

Brinck og Vejle RC har tilsyneladende ikke denne model, og Google
kender heller ikke C311 udgaven...

--
Med venlig hilsen / Best Regards,
Morten Trab