Sølvpapirs sikringer - Page 2

Re: TL783C
Men med en stor trafo og en diodebro har jeg vel DC?

--Michael

Re: TL783C

Nej, pluserende DC. Der skal en kondensator til at lave det ren DC.

Re: Sølvpapirs sikringer

Du kan bruge de runde bil sikringer  ca Ø5mm  de er meget træge med at
brænde af, altså de kan klare en højere strøm i kortere tid, end de
pålydende.   Jeg har fx trukket  30 A med en 16 A sikring.
Hvis det var en alm  DC motor  kan de trække 6-7 gange så meget strøm lige i
opstarten, end hvad motoren er angivet til.  Ved ikke om det også gælder
stepmotore.

Kan du ikke sætte sikringen på primær siden.

Kontrollér igen din opstilling, for at brænde sølvpapir af lyder som en
direkte kortslutning!

Torben

Site Timeline