søges: temperaturfølere til et lill e arduino projekt

jeg søger nogle følere der er rimelig lineære, -30 til + 30 C til et
lille energiovervågnings/styringsprojekt i hjemmet. har digital/analog
input som mulighed.
Nogen bud?

mvh Erik

Re: søges: temperaturfølere til et lille arduino projekt
Hej Erik

http://www.let-elektronik.dk

Varenummer PS-1124-PH

Max

Re: søges: temperaturfølere til et lille arduino projekt

takker det var en mulighed, men tænkte nu mere noget loddekolbevenligt,
forstået sådan jeg helst vil lave det selv, og kun købe thermistor/ptc
eller hvad det nu ellers kaldes

Re: søges: temperaturfølere til et lille arduino projekt
Hej E.R

Nu efterlyser du noget der er lineært, så NTC og PTC er ikke
ligefrem vejen frem. Men der findes da masser af små
halvleder løsninger, oh man kan jo anvende noget så
simpelt som en diode.

Men prøv f.eks. at kikke på en LM35.

Max

Re: søges: temperaturfølere til et lille arduino projekt
kender godt den med at bruge basis/emitterdioden til formålet men det
kræver en del udenoms elektronik, men er rimelig lineært

  Ja men kan ikke finde den i danmark, til salg til private.

Re: søges: temperaturfølere til et lille arduino projekt

www.elektronik-lavpris.dk har dem, og LM75 også.

/Jan Rasmussen

Re: søges: temperaturfølere til et lille arduino projekt
Hej E.R

Let-elektronik har LM335, den ligner vidst.

Men LM35 kan da købes hos

http://www.vejle-rc.dk

http://elektronik-lavpris.dk

http://www.pc-elektronik.dk

http://www.el-supply.dk

Alle DK forretninger der er eksperter i at handle med private.

Men skal man bruge en del komponenter, ja så skal der
kikkes mod Kina med eBay, det er utroligt billigt.

Max

Re: søges: temperaturfølere til et lille arduino projekt

:-) utroligt hvad et mellemrum kan gøre i en søgning.

takker meget

Re: søges : temperaturfølere til et lille arduino projekt

Hvis du kan snakke serielt:
DS18s20 http://datasheets.maxim-ic.com/en/ds/DS18S20.pdf

Re: søges: temperaturfølere til et lille arduino proje kt

Også mit forslag - har 10 af dem på samme input på en arduino i fyrrummet.
Der er et bibliotek med som standard i arduino udviklingsmiljøet.

Det tager lidt tid af aflæse dem (750ms) men man kan også bede dem alle om
at foretage en temperaturmåling samtidigt og så udlæse dem enkeltvis
bagefter. Men det står på todo'en. Lige nu aflæser jeg dem enkeltvis en ad
gangen. Har alligevel ikke brug.

/A

Re: søges: temperaturfølere til et lille arduino proje kt

PS - de fåes under en 10'er stykket fra polen (via ebay.de)

/A

Re: søges: temperaturfølere til et lille arduino projekt

Og han er den billigste, han har endda "big stocks" ;)

Mvh Hauge

Re: søges: temperaturfølere til et lille arduino projekt

Har du et link?
Syntes ikke jeg finde noget fra Polen når jeg søger på ebay.de

Jeg bruger DS18S20 i min lille produktion, og har efterhånden ventet 10 uger
på at få dem leveret. Hver gang den lovede leveringsdato er nået, udskyder
Maxim leveringen yderligt. Ved 100 stk. giver jeg desuden væsentlig mere en
"10'er stykket".

Re: søges: temperaturfølere til et lille arduino projekt

Søg på dette nummer:
390277179048

--
Uffe Bærentsen

Re: søges: temperaturfølere til et lille arduino projekt

Takker :o)

Det kunne være en hælpt med den nuværende leveringssituation fra de mere
officielle kanaler. Prisen på 1,66 Euro er dog ikke lige hvad jeg forstår
ved "under en 10'er" ;o)

Jeg kan se at der er en del sælgere fra Thailand af bla. Maxim-kredse, som
er håbløse at skaffe i øjeblikket.
Er der nogen, der har erfaring fra køb af kredse fra Thailand (hvis vi lige
ser bort fra ROHS et øjeblik).

Re: søges: temperaturfølere til et lille arduino projekt

http://cgi.ebay.de/DS18B20-1wire-Themperature-Sensor-Dallas-Maxim-DS1820-/360086074468

Kan du klare dig med den?

Læg mærke til porto for flere stykker.

Mvh Hauge

Re: søges: temperaturfølere til et lille arduino projekt
Hej Allan

Det er som det har været i mange år altid et spil i lottriet at
handle via disse alternative kanaler. Du risikere nemt at få
kopivare, eller frasorterede komponenter. Lav en kontrakt
med leverandøren hvor han forpligtiger sig til at betale hvis
nogen af de komponenter han levere skal skiftes på grund
af defekt.

Max

Re: søges: temperaturfølere til et lille arduino proje kt

http://cgi.ebay.de/5x-DS18B20-1wire-Themperature-Sensor-DallasMaxim-DS1820-/170422622321?pt=LH_DefaultDomain_212&hash=item27adfad871

5,5 euro for 5 stk eller 1,10 per styk

Ved blot 10stk er det ~10kr stykket med porto

Re: søges: temperaturfølere til et lille arduino projekt
http://cgi.ebay.de/5x-DS18B20-1wire-Themperature-Sensor-DallasMaxim-DS1820-/170422622321?pt=LH_DefaultDomain_212&hash=item27adfad871

Jeps, men det er så en DS18B20, hvorimod den kreds der oprindelig blev
omtalt i tråden var DS18S20.
Man får naturligvis ikke vist DS18B20 på EBay når man søger på DS18S20 ;o)

Jeg kan ikke lige på stående fod huske hvad forskellen er på DS18S20 og
DS18B20

Re: søges: temperaturfølere til et lille arduino proje kt

Samme elektriske interface. ie samme anvendeles

http://www.maxim-ic.com/app-notes/index.mvp/id/4377

Til et hobby projekt (E.R.) er det ligegyldigt om det er 18S20 eller 18B20

(Har vist stadig nogle 1820'er og 18s20'er liggende)

/A

Site Timeline