søges: temperaturfølere til et lill e arduino projekt

jeg søger nogle følere der er rimelig lineære, -30 til + 30 C til et lille energiovervågnings/styringsprojekt i hjemmet. har digital/analog input som mulighed. Nogen bud?

mvh Erik

Reply to
E.R

Hej Erik

Varenummer PS-1124-PH

--
Mvh

Den 11-01-2011 20:42, Max skrev:

takker det var en mulighed, men tænkte nu mere noget loddekolbevenligt, forstået sådan jeg helst vil lave det selv, og kun købe thermistor/ptc eller hvad det nu ellers kaldes

Reply to
E.R

Hej E.R

Nu efterlyser du noget der er lineært, så NTC og PTC er ikke ligefrem vejen frem. Men der findes da masser af små halvleder løsninger, oh man kan jo anvende noget så simpelt som en diode.

Men prøv f.eks. at kikke på en LM35.

--
Mvh

"E.R" skriver:

Hvis du kan snakke serielt: DS18s20

                        http://www.moppe.dk

Den 11-01-2011 22:40, Max skrev:

kender godt den med at bruge basis/emitterdioden til formålet men det kræver en del udenoms elektronik, men er rimelig lineært

Ja men kan ikke finde den i danmark, til salg til private.

Reply to
E.R

Den 11-01-2011 23:26, E.R skrev:

har dem, og LM75 også.

/Jan Rasmussen

Reply to
Jan Rasmussen

Hej E.R

Let-elektronik har LM335, den ligner vidst.

Men LM35 kan da købes hos

Alle DK forretninger der er eksperter i at handle med private.

Men skal man bruge en del komponenter, ja så skal der kikkes mod Kina med eBay, det er utroligt billigt.

--
Mvh

Også mit forslag - har 10 af dem på samme input på en arduino i fyrrummet. Der er et bibliotek med som standard i arduino udviklingsmiljøet.

Det tager lidt tid af aflæse dem (750ms) men man kan også bede dem alle om at foretage en temperaturmåling samtidigt og så udlæse dem enkeltvis bagefter. Men det står på todo'en. Lige nu aflæser jeg dem enkeltvis en ad gangen. Har alligevel ikke brug.

/A

Reply to
Anders Majland

PS - de fåes under en 10'er stykket fra polen (via ebay.de)

/A

Reply to
Anders Majland

Den 12-01-2011 16:46, Anders Majland skrev:

Og han er den billigste, han har endda "big stocks" ;)

Mvh Hauge

Reply to
Hauge

"Anders Majland" skrev i en meddelelse news:4d2dccd3$0$23755$ snipped-for-privacy@news.sunsite.dk...

Har du et link? Syntes ikke jeg finde noget fra Polen når jeg søger på ebay.de

Jeg bruger DS18S20 i min lille produktion, og har efterhånden ventet 10 uger på at få dem leveret. Hver gang den lovede leveringsdato er nået, udskyder Maxim leveringen yderligt. Ved 100 stk. giver jeg desuden væsentlig mere en "10'er stykket".

Reply to
Allan Soerensen

Den 11-01-2011 19:53, E.R skrev:

håber det er ok jeg svarer jer alle samlet.

Tak for hurtigt og kompetent rådgivning og svar.

Erik

Reply to
E.R

"Allan Soerensen" skrev i en meddelelse news:4d2df31d$0$56772$ snipped-for-privacy@dtext02.news.tele.dk...

Søg på dette nummer:

390277179048
--
Uffe Bærentsen
Reply to

"Uffe Bærentsen" skrev i en meddelelse news:4d2df6c5$0$56772$ snipped-for-privacy@dtext02.news.tele.dk...

Takker :o)

Det kunne være en hælpt med den nuværende leveringssituation fra de mere officielle kanaler. Prisen på 1,66 Euro er dog ikke lige hvad jeg forstår ved "under en 10'er" ;o)

Jeg kan se at der er en del sælgere fra Thailand af bla. Maxim-kredse, som er håbløse at skaffe i øjeblikket. Er der nogen, der har erfaring fra køb af kredse fra Thailand (hvis vi lige ser bort fra ROHS et øjeblik).

Reply to
Allan Soerensen

Den 12-01-2011 20:01, Allan Soerensen skrev:

Kan du klare dig med den?

Læg mærke til porto for flere stykker.

Mvh Hauge

Reply to
Hauge

Hej Allan

Det er som det har været i mange år altid et spil i lottriet at handle via disse alternative kanaler. Du risikere nemt at få kopivare, eller frasorterede komponenter. Lav en kontrakt med leverandøren hvor han forpligtiger sig til at betale hvis nogen af de komponenter han levere skal skiftes på grund af defekt.

--
Mvh

5,5 euro for 5 stk eller 1,10 per styk

Ved blot 10stk er det ~10kr stykket med porto

Reply to
Anders Majland

"Anders Majland" skrev i en meddelelse news:4d2eaa0a$0$23763$ snipped-for-privacy@news.sunsite.dk...

Jeps, men det er så en DS18B20, hvorimod den kreds der oprindelig blev omtalt i tråden var DS18S20. Man får naturligvis ikke vist DS18B20 på EBay når man søger på DS18S20 ;o)

Jeg kan ikke lige på stående fod huske hvad forskellen er på DS18S20 og DS18B20

Reply to
Allan Soerensen

Samme elektriske interface. ie samme anvendeles

Til et hobby projekt (E.R.) er det ligegyldigt om det er 18S20 eller 18B20

(Har vist stadig nogle 1820'er og 18s20'er liggende)

/A

Reply to
Anders Majland