Søges: Security torx skruetrækker

Hej!

Jeg er den glade ejer af en Thinkpad T40p, hvor jeg skal skifte miniPCI kortet. For at skille bæstet ad, skal jeg fjerne 3 security torx skruer (også kaldet tamper-proof torx). De minder om alm. torx skruer, men har en tap i midten. Hvor køber man sådan en skruetrækker eller et passende bitsæt?

Er der evt nogen i nærheden af 2860 Søborg der kan låne mig værktøjet?

Mvh Søren Friis

Reply to
Søren Friis

Biltema har dem:

signing off.. Martin Sørensen
Reply to
Martin Sørensen

Tak, men det ser ikke ud som om Biltema leverer pr postordre, og jeg har ikke lige mulighed for at tage til Næstved.

Reply to
Søren Friis

Hvis du har en lokal Jem & Fix, så har de et bitsæt i en rød plastæske, den indeholder også 6-8 forskellige torx-sec. bits, koster omkring 100 kr., så får du også små 100 andre underlige bits med. Et ret godt sæt.

Mvh Hauge

Reply to
Hauge

For et halv år siden købte jeg et set bit's ved jem og fix der denne type bit's ogse var med i.

JJ

Reply to
JJ

alternativt forsigtig fjerne tappen med et lille bor? mvh Erik

Reply to
Erik Rasmussen

Sidst jeg skulle skille en lader af og det iøvrigt lorte sæt fra jem og fix ikke kunne bruges da skruerne sad 3 cm nede i et hul hvor bit holderen ikke kunne komme ned :(, blev jeg så irriteteret jeg tog en lille defekt skruetrækker der lige kunne gå i, og drejede til i håb om jeg kunne skrue dem om... men tappen knækkede af og jeg kunne bruge min alm torx skrue trækker....

  • sættet i jem og fix er ok hvis man kun skal bruge dem en gang i året.... men kvaliteten af bittene er simpeltenhen for dårlig.. det er vel noget emd materialet og så hærdningen...

Kasper

Reply to
Repzak

Yeps, bit er ikke bare bits ;) der er engangs bits ala JemOgFix, HaraldNyborg, silvan osv.. og så er der de dyre bit som bare holder :( prisforskellen er bare ekstrem.

--
VH
Lars Molnit

Det er vel ikke bittenes skyld? Selv en bit til 200 kr. vil ikke kunne klare det problem..

Juhu, det var jo en forklaring der måske kunne bruges, men der er ikke mange laptop's der har skruer siddende 3 cm. inde i et hul..

Ja eller brugeren, jeg har aldrig haft problemer med dem, men ok, jeg har heller ikke 10 tommelfingre ;) Men jo, der er meget forskel på at skulle bruge en bit prof., eller bare i ny og næ, men at kalde det lort, siger mest om brugeren.

/Hauge

Reply to
Hauge

Mit problem er løst. Det viste sig at tappen ikke var særlig høj, så man kunne lige akkurat få fat med en alm. torx skruetrækker.

Tak for alle svarene!

/SF

Reply to
Søren Friis

Det vil jeg ikke sige, jeg har aldrig flækket en ordenlig bit, men de andre kan ikke holde hvis der skal tages lidt ved... og det er ikke pga de kammer over, for så er enten skruen ædelagt eller man har valgt forkert bitz, men det er ikke tilfældet her!

Kasper

Reply to
Repzak

Hej

Fint at du fik dit problem løst, men jeg kan anbefale at man anskaffer sig et godt sæt med alle former for bit til, f.eks. C&K nr. 4826D, så er man godt hjulpet resten af livet.

Husk forøvrigt også at har man ikke lige en Torx der passer, ja så er de lavet så man kan bruge en unbraco sekskant nøgle istedet.

Stik mig en mail - bor i 2920.

Kai

--
Kai Harrekilde-Petersen
Reply to

"Hauge" skrev i en meddelelse news:435bb584$0$124$ snipped-for-privacy@dread16.news.tele.dk...

Så har du nok kun brugt dem til mindre ting, prøv uden forboring at køre eks. nogle 6x120mm spunskruer i hårdt træ med dine Jem & Fix-bits, så finder du hurtigt ud af hvorfor de er billige :-)

Det der adskiller en pro fra en klamphugger er valget af værktøj ;-)

--
Mvh.
O. Skjold / Odense

Jaja. Men Haugen går ind for lort.

Men sådan er der så meget.

Ole Geisler -

Ok, så kan du da ikke finde ud af at bruge dem, for her virker de ganske fint, også til 6x110mm

Nej, det der adskiller en pro fra en klamphugger, er evnerne, ikke valget af værktøj.. Hvis man har evnerne, kan man bruge alt værktøj, er man en der kun kan bryge pro-værktøj, er man et fjols.

/Hauge

Reply to
Hauge

Hej

Ja, men en pro kan lave et fint stykke arbejde med elendigt værktøj.

Dvs. at du godt ville kunne pille en fast-rustet skrue ud af en motorblok ved hjælp af en 10kr's skruetrækker fra Søsterne Grenes?

// Hans

--
Jeg beskyttes IKKE af den gratis SPAMFighter til privatbrugere, der
har spammet usenet i over 5000 indlæg.

Kan du med en til 100 kr. fra et andet sted? Og hvem snakker om en skruetrækker fra Greenes, aeh det er måske dit foretrukne?!

/Hauge

Reply to
Hauge

Well, der er betydeligt større chance for at mærkevare/kvalitetsværktøj holder til at blive brugt end for at noget billigt bras holder til det. Og det er altså et fact.

Der er jo også forskel på en boremaskine til 100kr og en til 700kr ikke?

// Hans

--
Photogallery @ http://nathue.dk
Reply to