Søges: Security torx skruetrækker

Hej!

Jeg er den glade ejer af en Thinkpad T40p, hvor jeg skal skifte miniPCI
kortet.
For at skille bæstet ad, skal jeg fjerne 3 security torx skruer (også
kaldet tamper-proof torx). De minder om alm. torx skruer, men har en tap
i midten.
Hvor køber man sådan en skruetrækker eller et passende bitsæt?

Er der evt nogen i nærheden af 2860 Søborg der kan låne mig værktøjet?

Mvh Søren Friis

Re: Søges: Security torx skruetrækker

Biltema har dem: http://www.biltema.dk/products/product.asp?iItemId80%422

--
signing off.. Martin Sørensen

Re: Søges: Security torx skruetrækker
 > Biltema har dem: http://www.biltema.dk/products/product.asp?iItemId80%422

Tak, men det ser ikke ud som om Biltema leverer pr postordre, og jeg har
ikke lige mulighed for at tage til Næstved.

Re: Søges: Security torx skruetrækker

Nu ved jeg godt at problemet er løst, men jeg ejer dette sæt fra Biltema:
http://www.biltema.dk/products/product.asp?iSecId21%2&iItemId76%362

Til prisen må jeg sige at jeg er overrasket over holdbarheden på disse bits,
jeg har knoklet med dem og de har ikke så meget som givet sig et twist,
de er sgu mere holdbare end jeg troede til den pris :o)
(købte dem af nød og håbede kun på at de kun holde til 10-20 skruer,
men jeg blev da pænt positivt overrasket).

Mvh
Benjamin

Re: Søges: Security torx skruetrækker

bits,

Jeg har også dette sæt, og første gang jeg brugte een af de gaffellignende
bits knækkede den desværre.

Jeg har ellers mange gode ting fra biltema...

Claus

Re: Søges: Security torx skruetrækker
Hejsa

Hvis du har en lokal Jem & Fix, så har de et bitsæt i en rød plastæske, den
indeholder også 6-8 forskellige torx-sec. bits, koster omkring 100 kr., så
får du også små 100 andre underlige bits med.
Et ret godt sæt.

Mvh Hauge

Re: Søges: Security torx skruetrækker

For et halv år siden købte jeg et set bit's ved jem og fix der denne type
bit's ogse var med i.

JJ

Re: Søges: Security torx skruetrækker
alternativt forsigtig fjerne tappen med et lille bor?
mvh Erik

Re: Søges: Security torx skruetrækker

Sidst jeg skulle skille en lader af og det iøvrigt lorte sæt fra jem og fix
ikke kunne bruges da skruerne sad 3 cm nede i et hul hvor bit holderen ikke
kunne komme ned :(, blev jeg så irriteteret jeg tog en lille defekt
skruetrækker der lige kunne gå i, og drejede til i håb om jeg kunne skrue
dem om... men tappen knækkede af og jeg kunne bruge min alm torx skrue
trækker....

* sættet i jem og fix er ok hvis man kun skal bruge dem en gang i året....
men kvaliteten af bittene er simpeltenhen for dårlig.. det er vel noget emd
materialet og så hærdningen...

Kasper

Re: Søges: Security torx skruetrækker

    Yeps, bit er ikke bare bits ;) der er engangs bits ala JemOgFix,
HaraldNyborg, silvan osv.. og så er der de dyre bit som bare holder :(
prisforskellen er bare ekstrem.

--
VH
Lars Molnit

Det er vel ikke bittenes skyld? Selv en bit til 200 kr. vil ikke kunne klare
det problem..

Juhu, det var jo en forklaring der måske kunne bruges, men der er ikke mange
laptop's der har skruer siddende 3 cm. inde i et hul..

Ja eller brugeren, jeg har aldrig haft problemer med dem, men ok, jeg har
heller ikke 10 tommelfingre ;)
Men jo, der er meget forskel på at skulle bruge en bit prof., eller bare i
ny og næ, men at kalde det lort, siger mest om brugeren.

/Hauge

Re: Søges: Security torx skruetrækker

Det vil jeg ikke sige, jeg har aldrig flækket en ordenlig bit, men de andre
kan ikke holde hvis der skal tages lidt ved... og det er ikke pga de kammer
over, for så er enten skruen ædelagt eller man har valgt forkert bitz, men
det er ikke tilfældet her!

Kasper

Re: Søges: Security torx skruetrækker

<klip>

Så har du nok kun brugt dem til mindre ting, prøv uden forboring at
køre eks. nogle 6x120mm spunskruer i hårdt træ med dine Jem &
Fix-bits, så finder du hurtigt ud af hvorfor de er billige :-)

Det der adskiller en pro fra en klamphugger er valget af værktøj ;-)

--
Mvh.
O. Skjold / Odense

Jaja. Men Haugen går ind for lort.

Men sådan er der så meget.
Re: Søges: Security torx skruetrækker

Ok, så kan du da ikke finde ud af at bruge dem, for her virker de ganske
fint, også til 6x110mm

Nej, det der adskiller en pro fra en klamphugger, er evnerne, ikke valget af
værktøj..
Hvis man har evnerne, kan man bruge alt værktøj, er man en der kun kan bryge
pro-værktøj, er man et fjols.

/Hauge

Re: Søges: Security torx skruetrækker

Dvs. at du godt ville kunne pille en fast-rustet skrue ud af en
motorblok ved hjælp af en 10kr's skruetrækker fra Søsterne Grenes?

// Hans
--
Jeg beskyttes IKKE af den gratis SPAMFighter til privatbrugere, der
har spammet usenet i over 5000 indlæg.

Re: Søges: Security torx skruetrækker

Kan du med en til 100 kr. fra et andet sted? Og hvem snakker om en
skruetrækker fra Greenes, aeh det er måske dit foretrukne?!

/Hauge

Re: Søges: Security torx skruetrækker

Well, der er betydeligt større chance for at
mærkevare/kvalitetsværktøj holder til at blive brugt end for at
noget billigt bras holder til det. Og det er altså et fact.

Der er jo også forskel på en boremaskine til 100kr og en til 700kr
ikke?

// Hans
--
Photogallery @ http://nathue.dk