Søges: MC68881 -- Gammel Co-processor (floating point)

Hej Alle

Jeg mangler hårdt en Motorola MC68881 som er den co-processor (floating
point) der var "tilbehør" til Motorola CPU'en 68020 (anvendt bl.a. i Amiga
3000 og Mac ??).

Jeg har et specielt processor board i noget ældre (ca. årgang 1990)
elektronik, hvor denne co-processor fejler. Den er for længst udgået som
model og supporteret reservedel, men måske ligger der sådan en IC og samler
støv i en skuffe et sted ?  (Evt. brugt)

Den jeg skal erstatte benytter clockfrekvensen 12 MHz. Så jeg formoder at de
andre hurtigere udgaver (16 og 20 MHz) også vil virke.

Helt præcist hedder den jeg har MC68881RC12E

Jeg har postet et billede af den i news:dk.binaer
(Subject: "Fra dk.teknik.elektronik: MC68881 søges")

  Mvh, Lars

Re: =?iso-8859-1?Q?S=F8ges?=: MC68881 -- Gammel Co-processor (floating point)
Hej!

Så brug vores markedsforum istedet :)

--
Mvh, Kim Voss Schrader

"Fooling around is like screwing around - without dinner ;-)"

Re: Søges: MC68881 -- Gammel Co-processor (floating point)

Gerne, men det er jo en lidt speciel forespørgsel.

Ligesom tv+video gruppen kan bruges til at efterlyse hjælp mht. helt
specielle stumper, kan denne gruppe vel også bruges til at efterlyse en
reservedel som ikke længere findes på markedet.

Det er meget vigtigt at jeg får fat i sådan en uP

  Mvh, Lars

www.recorder.dk - Sammenligning af HD & DVD optagere

Re: Søges: MC68881 -- Gammel Co-processor (floating point)

Ok - FPU :-)

Prisen er underordnet. Dertil er udstyret for vigtigt. Men vi har muligvis
fundet et sted i England der har dem på lager.

Såvidt jeg kan forstå, så var FPU'erne ekstra-udstyr til Amiga-3k (pånær
måske i de allerførste modeller der blev sendt på gaden) ligesom 8087/80287
var det til de fleste PC'ere. Hvis det er rigtigt, virker det lidt
formålsløst at begynde at opkøbe gamle Amiga 3k op indtil der dukker en op
med en FPU monteret.

Ved du om de altid sad i MAC-II ?

  Mvh, Lars

www.recorder.dk - Sammenligning af HD & DVD optagere

Re: Søges: MC68881 -- Gammel Co-processor (floating point)

Tak for info. Det vil jeg huske til en anden gang :-)

Problemet er løst nu takket være gruppen. En venlig læser havde tilfældigvis
en ubrugt MC68881 af præcis samme type og hastighed liggende hjemme i en
skuffe.

Ja :-)

  Mvh, Lars

www.recorder.dk - Sammenligning af HD & DVD optagere

Re: Søges: MC68881 -- Gammel Co-processor (floating point)

Godt link, det er gemt til en anden gang.

Farnell kunne også skaffe dem fra en leverandør i USA, men først til
levering sidst i næste uge.

En venlig læser herfra havde tilfældigvis en liggende i skuffen, så nu er
udstyret allerede repareret og i drift igen.

  Mvh, Lars

www.recorder.dk - Sammenligning af HD & DVD optagere

Site Timeline