Søges: Kommunikationsport der kan kom munikere med en baudrate på 125 kbps

Hej gruppe

Jeg søger en kommunikationsenhed som jeg kan tilslutte min computer
enten via serial eller usb så jeg kan kommunikere med noget eksisterende
hw der benytter en baudrate på 125 kbps. Er der nogen der har kendskab
til noget? Jeg har set at der findes integrerede chips der kan det her
med tilhørende driver, men søger et færdigt produkt.

På forhånd tak for hjælpen

Mvh
Mads

Re: Søges: Kommunikationsport der kan kommunikere med en baudrate på 125 kbps

Hvorfor ikke bruge seriel eller USB?

Det er der mange grænseflader der kan. Der må være flere krav til det.
Skriv mere...

--
Hilsen Mikkel Lund
Re: Søges: Kommunikationsport der kan kommunikere med en baudrate på 125 kbps
Det hw jeg skal interface til er avr og pic kredse, som får data ind via
deres uart. Kort sagt har jeg brug for en serial port der kan tilsluttes
min pc så jeg kan bruge et terminal program til at emulere den hw der
ellers bliver tilsluttet avr og pic kredsene. Hastigheden er som sagt
125 kbps, som jo ikke lige er en standard indstilling for en comport i
min pc. En driver der kan ændre instillingerne for pc'ens comport ville
faktisk også kunne gøre jobbet (hvis dette findes).

Mvh
Mads

Re: Søges: Kommunikationsport der kan kommunikere med en baudrate på 125 kbps

Kig på Allans forslag, der er sådan jeg ville gøre det.

--
Hilsen Mikkel Lund
Re: Søges: Kommunikationsport der kan kommunikere med en baudrate på 125 kbps

Hvis det er RS232 du ønsker at kører med en baudrate på 125 kbps, kan en
FTDI "US232R-100 USB to RS232 Converter" anvendes. Den kan kører 300 baud
til 1M baud. Se mere på
http://apple.clickandbuild.com/cnb/shop/ftdichip?productID54%&op=catalogue-product_info-null&prodCategoryID=4
De sidste jeg har brugt bestilte jeg hos Farnell.

Jeg har gennem tiden testet rigtig mange "USB to RS232 Converter". Der er
ofte timing-problemer ved at anvende en sådan converter, lige som driverne
er af svingende kvalitet. Converterne fra FTDI er bestemt ikke billige, i
forhold til dem fra den lokale PC-pusher, men de virker (driveren er
virkelig avanceret, hvor man kan indstille langt flere parametre end
normalt).

Re: Søges: Kommunikationsport der kan kommunikere med en baudrate på 125 kbps
On Tue, 1 May 2007 10:50:09 +0200, "Allan Soerensen"

Brug i stedet http://www.lawicel-shop.se/shop/ - vælg kommunikation -
RS232

De er yderst rimelige i pris, og hurtige.

Nemli :-)

Re: Søges: Kommunikationsport der kan kommunikere med en baudrate på 125 kbps

Det kan vist kommer ud på et. Prisen er 168 DKr. hos Farnell og 199 SKr. hos
Lawicel

De kan også bestilles direkte hos http://www.ftdichip.com /
Det har jeg gjort når jeg skulle bruge større styktal. Er det kun en enkelt,
er det billigere at bestille hos Farnell pga. fragten.

Re: Søges: Kommunikationsport der kan kommunikere med en baudrate på 125 kbps
http://apple.clickandbuild.com/cnb/shop/ftdichip?productID54%&op=catalogue-product_info-null&prodCategoryID=4
Fik lige to hjem i dag, og det virker efter hensigten.

Tak for hjælpen.
Mvh
Mads

Site Timeline