Søges: Diagram til Philips overvågn ingskamera

Hej.

Jeg har erhvervet mig nogle Philips Video 40 overvågningskameraer. De
har modelbetegnelsen LDH 0400/01
NC 8925 040 00101
220VAC 50 Hz 8,5 W

Der er tale om overvågningskameraer med Vidicon-rør :-)

Når jeg tilslutter BNC stikket til en videomonitor får jeg blot en grå
skærm, intet billede.

Således ser videosignalet ud:

http://zapro.dk/div/video40.jpg

Jeg kan ikke lige gennemskue kredsløbet, så et diagram ville være fedt.
Det er også pænt umuligt at finde datablade på de få IC'ere der sidder i
det:

OQ 5501 (umulig at finde noget på)
MC1458N (std opamp)
TDA 2810
TCA 240 (muligvis noget transistor power trin)

Der sidder 5 trimmere i kameraet, benævnt VA, VAMP., B.L., F, B samt en
enkelt jumper, jeg dog ikke har forsøgt at flytte på.

Jeg har 2 af disse kameraer der opfører sig helt ens, så spørgsmålet er,
om det overhovedet er en defekt - kan det være noget andet end CCIR
video de sender ud ? Jeg er ikke den store videoekspert, men hvis jeg
ikke tager helt fejl, så ser videoen ikke korrekt ud på scopet...

// Per.

Re: Søges: Diagram til Philips overvågningskamera

ligner søreme signalet fra et "blæst" vidicon rør -  kun støj

synk'en ser da ud til at være der

--
Jan_stevns

God Baghjul og godt nyt Hår til alle der mangler !

Re: Søges: Diagram til Philips overvå gningskamera

Øv... Ja der er jo ingen garanti for hvad de kan være blevet udsat for.

Måske 100 % sollys ind, ufokuseret har svitset røret...

Jeg tror lige jeg prøver at lege lidt med de trimmere og se hvad der sker...

// Per.

Re: Søges: Diagram til Philips overvågningskamera
Hej Per

Bare et spørgsmål, hvorfor roder du med sådan noget
gammelt skrammel ?

Max

Re: Søges: Diagram til Philips overvå gningskamera
Fordi at jeg syntes at det er sjovt :-)

Der er jo intet sjovt i at rode med en solid state billedsensor, det er
jo bare en dum chip...

Jeg roder også med Nixierør og små billedrør, såeh :-)

// Per.

Re: Søges: Diagram til Philips overvågningskamera
Hej Per

Helt OK grund.

Ok, ja hvis du vidste hvor glade vi var for at slippe af med
de der gamle rør Newicon, Vidicon og hvad de ellers hed,
ja så blev du måske overrasket :)

Hvis du skulle få lyst til at lege med CCD kameraer, ja
så sig til, så kan man måske finde nogle i skrotbunken.

Max

Re: Søges: Diagram til Philips overvå gningskamera

Jeg har faktisk lige fået gang i det ene, jeg pillede lidt ved trimmerne
så kom der billede på, så et pot var sluppet i kulbanen...

Billedet er faktisk helt fint, der er flotte slørhaler på alle lyakilder
der bevæger sig :-)

Det andet virker dog stadig ikke - jeg fandt ud af at man relativt nemt
kunne ekstrahere Vidicon røret ud igennem fronten hvis optikken skrues
af, der sidder et Philips XQ1272 i.

Jeg har tænkt mig at prøve at bytte rundt på rørene, for lige at se om
det ene er udbrændt.

Jeg har læst mig til, at hvis de behandles OK, så kan de leve 15 år nonstop.

Jeg har iøvrigt masser af CCD kameraer liggende.

// Per.

Site Timeline