søges: Diagram til Beomaster 3000-2 (Type 2404)

Jeg har sådan et uhyre på operationsbordet.

Udgangen i den ene side er død, og der er brændt nogle komponenter.

Er der nogen der kan skaffe diagram og tegning over hvad der sidder hvor ?

På forhånd tak,

Per.

Re: søges : Diagram til Beomaster 3000-2 (Type 2404)

Duer den anden side ?

Det har du vel næsten selv.....

Har du prøvet tsinding.dk ?

Re: søges: Diagram til Beomaster 3000 -2 (Type 2404)

Hej Klaus.

Jeg sad og sov da jeg skrev indlægget, tror jeg...

Diagrammet sad i låget, jeg sad bare med skyklapper på, jeg ved ellers
at de bør sidder der i B&O - DOOH

Jeg har konkluderet at 2 stk. 3055 og det løse er stået af...

MVH, Per.

Re: søges: Diagram til Beomaster 3000-2 (Type 2404)

Prøv med 2N3773. 2N3055 er vel nu om dage bedst tik strømforsyninger.
Karsten H. (7870)
Re: søges: Diagram til Beomaster 3000-2 (Type 2404)

skulle den da blive dårligere med tiden? :-)

Rasmus
Re: søges: Diagram til Beomaster 3000-2 (Type 2404)

Næh - tja, hvis den nu er bålet af.:-) Jeg har bare med en forbedring af
lydkvaliteten til følge skiftet til ovennævnte type. Husk i givet fald at
checke hvilestrømmen.

2N3773 er desuden anvendt i et hav af professionelle forstærkere og kan -
selvom det er irrelevanti i dette tilfælde - håndtere væsentlig større
effekt. NPN 140 V./16 A.
Karsten H. (7870)
Re: søges: Diagram til Beomaster 3000 -2 (Type 2404)

Nu reparerer jeg den primært pga. fordi at der er interesse i den pga.
nostalgiværdien.

Jeg tvivler virkelig på at 2N3055 brænder af når alt er justeret
korrekt. den kan trods alt kun levere 2*15 Watt med den bløde
strømforsyning den har.

Jeg tror at det hele bålede af, fordi at bias-potmetret har sluppet, så
har den brændt driveren af, som så gav 2N3055 alt for høj B-E spænding.

Vi er enige om, at 2N3055 bestemt ikke er noget at hidse sig op over,
men det var Hi-Fi dengang :-)

Den hører hjemme i en strømforsyning, den oldsag.

// Per.

Re: søges: Diagram til Beomaster 3000-2 (Type 2404)

OK

Nej, den brænder (normalt) heller ikke af. Det var blot for at vælge en mere
moderne transistor

Næh - derfor forslaget

Ja, så er vi jo enige med proportionerne på plads.

Er der tale om en museumsgenstand, der alligevel kun tændes ved særlige
lejligheder, skal den vel også være så original som mulig.:-)
Karsten H. (7870)