Søges: C3181N transistor

Jeg er ved at fikse en ældre AIWA XA-005E forstærker for en af mine venner.
Den er engang blevet for varm og knalder nu 2 stk. T6,3A sikringer når den
bliver tændt.
Jeg skal nu bare have fat i 2 nye C3181N'ere og så skulle den kunne spille
til de næste mange fester igen.
Jeg går ud fra det er mosfet transistore på udgangen. Dog ved jeg det ikke.
Jeg har ikke kunne finde dem hos hverken el-supply, Brinck eller Vejle RC.
Er der nogen der kan hjælpe med en forhandler eller et forslag til en
lignende transistor?
På forhånd tak.

--
Mvh.
Thomas [4990 Sakskøbing]

Re: Søges: C3181N transistor

venner.

Du har checket at der ikke er fyret mere end udgangstransistorerne af?...

2SC3181 er en alm. NPN ( bipolar )
Erstatningen er 2SC3182, som er lidt kraftigere ( højere spænding, højere
strøm og højere max. afsat effekt )
Den fremstilles af Toshiba ( som vist er holdt op med at producere
halvledere )..

Jeg har en enkelt liggende, men det er ikke ligefrem nok..

Det eneste sted jeg lige kunne spotte den var her:
http://www.donberg.de/descript/2/2sc3182.htm

Jeg har ikke handlet med firmaet, så det er på eget ansvar :-)

Dog købte jeg en håndfuld af dem hos Aarhus Radiolager for en 6-8 år siden,
men om de stadig har dem på lager aner jeg ikke... Det er måske et forsøg
værd...

Alternativt er du nødt til at finde en erstatning til 2SC3182, men mon ikke
der er nogen der ligger inde med en flok et sted i DK..

/peter

Re: Søges: C3181N transistor
Jepsen. Eneste anden fejl var et relæ der kobler højttalerene ind (DC
beskyttelse af højttalerene). Det var svejst helt sammen. Så mon ikke det
nærmere var en kortslutning og høj musik, da forstærkeren blev tændt, der
lavede balladen?
Jeg lånte lige en C3181'er fra en anden forstærker. Og lyden var sgu fin
nok.

Takker.

Gør intet. Jeg har fundet C3182 både hos El-Supply, PC Elektronik og andre.
Der skulle gerne komme en pakke indeholdende lidt transistor-guf i løbet af
ugen :-)

Tak for hjælpen.

--
Mvh. Thomas