Søges

"QBIC [6400] - Niels Pedersen" skriver:

Det passer vel også meget godt.

Prøv at tag et billede, hvor man kan læse teksten på modtanden.

"QBIC [6400] - Niels Pedersen" skriver:

Der er kun 1 lyt, den ser meget sund ud.

Klaus

-- Modelbane Europas hjemmeside:

kan ikke ses noget, teksten er helt væk men det er til oringtering 3.8 Ohm modstand, og er nu skiftet

Nogen der har en ide til erstatning for et sæt C5 / HF7 diskanter Højtalerne kommer ikke til at spille så højt igen så jeg vil nok skifte de bullit ud med soft dome.

/ Niels

"Klaus D. Mikkelsen" skrev i meddelelsen news: snipped-for-privacy@du.kan.finde.den...

Reply to
QBIC [6400] - Niels Pedersen

jeg har lavet delefilteret så nu fungere det igen jeg brykkede en tegning

bipolar lytten imellem øverste bas er 47 UF 100 Volt Jeg tror den ene lyt har haft det varmt, men ser ud til at holde værdien

Jeg fik et tip fra en, at et sæt DC1515 egentlig var beregnet til til en 18" i bunden og en 12" / 15" øverste bas

/ Niels Pedersen

Reply to
QBIC [6400] - Niels Pedersen

Det m=E5 i s=E5 fald v=E6re en _meget_ sj=E6lden fejl, og, kunne jeg forstestille mig, noget der snarest vil optr=E6de hvor der er h=F8jsp=E6nding involveret. At det skulle ske i begge kanaler samtidigt tror jeg ikke p=E5. Modstanden har v=E6ret varm, meget varmm den er revnet. Oprindeligt har modstanden n=E6ppe v=E6ret mere end et par ohm, muligvis 0.etellerandet. For at en modstand i serie med en kondensator p=E5 3,3=B5 skal komme til at se s=E5dan ud m=E5 der have v=E6ret ret h=F8je frekevenser p=E5 spil. At forst=E6rkeren skulle v=E6re g=E5et i sving synes ikke usansynligt.

Vi ved ikke noget om v=E6rdien p=E5 den modstand, men den er jo allerede revnet, s=E5 pr=F8v da at "skille den ad" og se p=E5 resterne af tr=E5dene inden i. Det skulle give et hint om det ha v=E6ret en uldtralavohms modstand, og om der virkeligt kan v=E6re sket en kortslutning.

Hilsen Kim

Reply to
Kim Christensen

Jeg har lavet en lille tegning

Højtalerne C5 og HF7 er alle 4 brændt af, det er modstanden R3 også alt andet fungere som det skal.

R2 var på tidspunktet kortsluttet og nu efter jeg har udskiftet modstanden virker begge sider igen, dvs enhederne skal skiftes ud

Heldigvis laver Monacor erstatninger for enhederne til billig penge

mvh Niels Pedersen

"Kim Christensen" skrev i meddelelsen news: snipped-for-privacy@s21g2000vbb.googlegroups.com... > Hej

Det må i så fald være en _meget_ sjælden fejl, og, kunne jeg forstestille mig, noget der snarest vil optræde hvor der er højspænding involveret. At det skulle ske i begge kanaler samtidigt tror jeg ikke på. Modstanden har været varm, meget varmm den er revnet. Oprindeligt har modstanden næppe været mere end et par ohm, muligvis 0.etellerandet. For at en modstand i serie med en kondensator på 3,3µ skal komme til at se sådan ud må der have været ret høje frekevenser på spil. At forstærkeren skulle være gået i sving synes ikke usansynligt.

Vi ved ikke noget om værdien på den modstand, men den er jo allerede revnet, så prøv da at "skille den ad" og se på resterne af trådene inden i. Det skulle give et hint om det ha været en uldtralavohms modstand, og om der virkeligt kan være sket en kortslutning.

Hilsen Kim

Reply to
QBIC [6400] - Niels Pedersen

"QBIC [6400] - Niels Pedersen" skriver:

Som passer i hullet, eller som har fuldstændigt de samme egenskaber?

Monacor DT 280 passer i hullet og har samme egenskaber

Ellers er der spolen som passer i de enheder jeg har

[...]

Det var godtnok utroligt.

Nej det er det vel ikke Monacor har lavet diskanenheder til bla. CV og ikke mindst selve spolen som siges at passe perfekt i de enheder jeg har stående.