Søger råd omkr. Oscilloscope til hjemmebrug

Hej Gruppe

Jeg går og tænker på at købe et brugt Oscilloscope til hjemmebrug.

Det skal primært bruges til at måle på nogle PIC/Atmel opstillinger ,
PWM ,Clock og anden signalgenerering.

Hvad skal jeg kigge efter ???.

Skal det være med Digital Storage ???
 (Har prøvet et Phillips engang og det var eddersvært
  at få til at trigge).

Hvad med frekvens , jeg havde selv tænkt på 40Mhz. ????

Tænkte også på DualChannel .

Nogen ideer om en ca. pris på en såddanne brugt fætter ??? , som jeg
kan bære med over i "Køb & Salg".

På forhånd tak
Carsten

Ps: Har også overvejet et PC Scope (en af de der eksterne kasser) ,
eller evt en PC-LSA , men har ikke nogen ide om de er noget værd.
Mener uden at de koster en formue.

Har nogen erfaring med disse ????

Re: Søger råd omkr. Oscilloscope til hjemmebrug

Et godt bud er et Hameg scope.

Ikke nødvendigvis, det er rart at have, men mit herhjemme har det ikke
og det går ret fint. Det er et spørgsmål om tilvending.

Det rækker fint.

Det skal mindst have 2 kanaler !

Re: Søger råd omkr. Oscilloscope til hjemmebrug
Hej Carsten

Jeg har et to kanals Cursor Read out oscilloscope altså et halv digitalt
20MHz fra GW (model: GOS-625) jeg har anvendt det til debug af AVR og ARM
mikroprocessor kredsløb de sidste tre år og det har aldrig fejlet, scopet
virker 100% og har ikke rigtigt nogle ridser jeg vil nok også yde to ugers
garanti/pengene tilbage på det hvis du er interesseret... cursor read out
vil sige at du kan aflæse periode tider m.v. på det du måler osv. hvilket er
smart når man arbejder med uP så man kan tjekke R/W / CS strober ... timing
m.v. sælges H.B.O 3500kr

Jeg har også et Hameg HM-203-6 scop liggende også 100% iorden et rigtigt
lækkert scop med component tester... sælges H.B.O 2.500kr det vil jeg self.
også yde to ugers garanti/pengene tilbage på hvis du er interesseret ...

http://www.electro-logic.com/hameg1.jpg

http://www.electro-logic.com/hameg2.jpg

Jeg bruger dem ikke rigtigt mere da jeg fik et Fluke håndholdt Scop meter i
svende gave af firmaet.

M.v.h.

Lasse Madsen

Re: Søger råd omkr. Oscilloscope til hjemmebrug

Svin !!!

Et jeg har et 199C på arbejde, det er lækkert at arbejde med (blot det
kunne holde noget længere på batteriet).

Re: Søger råd omkr. Oscilloscope til hjemmebrug
On Sat, 29 May 2004 00:55:27 +0200, "Lasse Madsen"

Hej Lasse mfl.

1000 tak for svarene/rådene

Jeg kan se at Conrad.de har en HM303-6 til 499 Euros , så jeg syntes
de 2500 for et brugt 203-6 er en "pæn" pris.

Men du har da nok ret mht. at jeg vil blive glad for "Cursor" så jeg
er i tvivl om jeg skal "nøjes" med  et i 203/303 klassen eller skal
kigge på dit GW eller en Hameg 504.

Det skal som sagt "kun" bruges til hjemmebrug , så jeg ved ikke om
Cursoe mm. i virkeligheden er et "Overkill".

Conrad har også et "Noname" som ser interessant ud , med cursor
http://makeashorterlink.com/?J20452E68

Det kunne være et "Voltkraft" , er der nogen som kender/bruger dette
???

Men jeg ved ikke om jeg "tør" , da jeg er bange for at det ikke vil
"Trigge" ligesom de Phillips jeg har prøvet , eller noget andet.

Anyway tak for infoen  ...

Hilsen
Carsten

Ps: Lasse .....  jeg er da stadig interesseret hvis prisen er "rigtig"

Re: Søger råd omkr. Oscilloscope til hjemmebrug
Hej Carsten.

Jah men det fremstår også i noget nær ny stand og du får garanti, jeg ville
måske nok tage de 500 af prisen
men så skal du også betale fragten.

Det liger mistænktligt et Instek sådan nogle low-budget scoper havde de på
AATS i grundforløbet
(de kunne nemlig ikke bruges til andet hehe)

M.v.h.
Lasse Madsen

Re: Søger råd omkr. Oscilloscope til hjemmebrug

Lasse hvis du tager fragten også , så er det købt af mig.

HIlsen
Carsten

Re: Søger råd omkr. Oscilloscope til hjemmebrug

For øvrigt det samme som det jeg har HM 203.

Re: Søger råd omkr. Oscilloscope til hjemmebrug

der er også et GDS-8XX serie fra GW på instruments.dk

jeg har elv et GDS-820C og det er jeg glad for

det koster knap 10K fra nyt... (ved ikke hvad du søger.. men det er da et
bud)

Kasper

Re: Søger råd omkr. Oscilloscope til hjemmebrug

LO Reppy ....

10K er nok lige i overkanten for en "Amatør" som mig .....

Jeg skal jo bare fjolle lidt med nogle uC's osv.

Jeg lever jo ikke af at bruge det ...

Carsten

(CFO)

Re: Søger råd omkr. Oscilloscope til hjemmebrug
Hej!

Så køb dig et 15 eller 20MHz dobbeltstråle skop. Privat benytter jeg et Philips
PM3207 skop fra '79 (15MHz) hvilket er rigeligt til alm. hjemmefusk såsom
reparation af forbrugerelektronik og måling på processorben m.m. Det har ikke
storage eller noget andet fancy, så det er lige til. Det er 99% diskret opbygget
(ingen store integrerede kredse), så det er også nemt at reparere hvis det
skulle gå istykker. Har faktisk to ens af samme årsag :)

Du bør kunne finde dig noget lignende for omkring en plov med en probe. Dog vil
jeg ikke sælge nogen af mine :)

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Re: Søger råd omkr. Oscilloscope til hjemmebrug

HeHe.. jeg kan jo næstem gætte formålet så...

((:

Skriv lige en mail til mig, jeg har et gammelt textronic stående... tror
også jeg kan finde 2 forskellige prober... mener det er et 35Mhz .. men det
kan vi tage på mailen hvis du kan lide det (:

Kasper

Re: Søger råd omkr. Oscilloscope til hjemmebrug
hej der....

uanset hvad du bestemmer dig for, saa kik lige paa Ebay.de ..... der er
MASSER af meget billige scoper... baade analoge og digitale..... og til
helt andre priser end dem der har været nævnt her i denne traad.....

/finn

Re: Søger råd omkr. Oscilloscope til hjemmebrug

Hej Finn mfl.

Det tror jeg så jeg vil gøre , Lasse har heller ikke svaret.

Til alle ....

Tak for rådene , jeg vil kigge på ebay , efter et "simpelt" scope.

Hilsen
Carsten

Re: Søger råd omkr. Oscilloscope til hjemmebrug

Hej Gruppe
Endnu engang tak for hjælpen

Jeg er nu den lykkelige ejer af et Hameg HM504 Scope fra e-bay.

Nu skal jeg bare finde ud af at brugee de der cursors osv .......

Hilsen
Carsten

Re: Søger råd omkr. Oscilloscope til hjemmebrug

Velbekom

Udemærket, hvad måtte du slippe ?

Brugsanvisning.......

Re: Søger råd omkr. Oscilloscope til hjemmebrug
On Sat, 12 Jun 2004 17:08:42 +0200, "Klaus D. Mikkelsen"

£210 + £6.5 i forsendelse (sendt til min kammerat i UK og han tog det med hjem
til DK).

Der står 03-12 på det så det er ikke ret gammelt , kom i originalkasse med
manual cd-rom & en program cd-rom + 2 prober

Carsten

Re: Søger råd omkr. Oscilloscope til hjemmebrug
til DK).
manual cd-rom & en program cd-rom + 2 prober

Det er i mine øjne en okay pris !

Re: Søger råd omkr. Oscilloscope til hjemmebrug
On Sat, 12 Jun 2004 17:21:25 +0200, "Klaus D. Mikkelsen"

Ja det tror jeg også .... :-)

Carsten

Site Timeline