søger Oscilloskop billig, god og ikke alt for stor.

Hej jeg er reativ novic indefor elektronik, arbejder som interaktiv designer
og er begyndt at udforske de mere fysiske elementer. elektronik yepper...
bedst af alt PIC-micro's og diverse færdige diagrammer at lege med..

men jeg er ud efter et godt Oscilloskop, helst et håndholdt digitalt et...

jeg har hørt lidt om voltcraft at de skulle være gode...

største problem er at jeg er studerne og har ikke ret mange penge. så det er
hvad kommer til at gøre sig gældende desværre..

nogen bud, både på dyre/billige digitale og analog Oscilloskoper...

tak. Mads

Re: søger Oscilloskop billig, god og ikke alt for stor.

designer
er

PC-scoop? = studentpris.

HM

Re: søger Oscilloskop billig, god og ikke alt for stor.
man kan være heldig at finde et scop i lokale avise. jeg fandt et fluke 99
til 500kr. med defekt batteripakke og en strømforsyning med defekt kasse.

Mvh Jacob

Re: søger Oscilloskop billig, god og ikke alt for stor.
Hej Mads ... et par af mine erfaringer...

Godt for dig ....

Håndholdte scoper på et studenter budget kan ikke lade sig gøre med mindre
"sorte svend" har solgt dem til dig :o)

Det passer ikke ... jeg har arbejdet med deres budget scoper i en del år og
det er noget billigt plastic skrammel...

Hold øje med dk.marked.privat.elektronikloesdele+maalegrej der bliver
jævnligt solgt diverse scoper inde...

Textroniks er rigtige gode (og dyre) scoper men også syntes jeg (som vel
alle andre elektronikmekanikere) at Hameg laver noget rigtigt godt kvalitet,
"fantastisk" trigger  kredsløb og overskuelig frontplade osv.. tjek evt.
ebay hvor der tit er mange scoper til salg...

m.v.h
Lasse Madsen

Re: søger Oscilloskop billig, god og ikke alt for stor.

et...

Velleman har et billigt et, men det er ikke en super model.

Re: søger Oscilloskop billig, god og ikke alt for stor.

Klart, Fluke 199C er fedt, bruger et tit, men +30kkr er for meget til
privat brug.

Hameg !
Har selv en ældre 203 (analog scope) der fungerer fortrinligt. Det er
fra 1992 og har stadigvæk samme "feature" som dengang, strålen flytter
sig ca 3 mm opad, i løbet af de første 5 minutter, men derefter er det
fint.....

Re: søger Oscilloskop billig, god og ikke alt for stor.

Har selv i mange år haft en traditionelt 20 MHz dobbeltstråle osc. som var
ok når nu det skulle være.
For et par år siden besluttede jeg mig så for at anskaffe et Fluke 123
digital håndoscilloskop 20 MHz. Det er unægtelig noget dyrere men sælges
alligevel på www.ebay.de til ganske rimelige penge (ca. 4.000 Kr har jeg
set). Alene det at det er batteridrevet gør jo at man kan måle med det i
bilen og ikke skal bruge et halvt bord bare for at stille det op. Det kan
også datalogge over længere tid samt har komplet multimeter indbygget, har
interface til PC osv osv.
At det så er digitalt og kan måle på langsomme ting gør jo heller ikke
noget. Da jeg aldrig arbejder med RIGTIG HF så er 20 MHz også rigeligt.

Så jeg kan helt klart anbefale et Fluke 123 eller evt. tilsvarende fra et
eller andet korea firma

"godt værktøj har man jo hele livet"

--
Tom

Re: søger Oscilloskop billig, god og ikke alt for stor.
Der også en mulighed her : http://www.brugtgrej.dk /

John

yepper...
et...