"Ryste"-sensor

Hej NG

Er ved at bygge en Silent-alarm til min bil, så hvis nogen bryder ind
i den, skal en alarm lyde inde i min lejlighed. Jeg har en trådløs
ringeklokke, der rækker 400 m, jeg har tænkt mig at bruge: Sådan at
jeg har modtageren i soveværelset, og sætter afsenderen ned i bilen.
Men jeg mangler noget til at udløse den.

Jeg kunne selvfølgelig sætte kontakter i dørene, men tænkte på, om man
ikke kunne få en rystekontakt, der der aktiveres ved bevægelse. Da
bilen er en lille Polo, kan man ikke sætte sig ind i den uden at den
ryster en del.

Ved nogen, hvor man kan købe sig sådan en rystekontakt, eller har en
anden (og bedre) ide til at udløse alarmen med?

mvh - Michael Kristensen

Re: "Ryste"-sensor

Rystekontakt har lige været oppe i tråden "Hjemmebygget tyverialarm",
finde den der.

MEN

Vær opmærksom på at en bildør på en bil ved siden af din der smækker,
kan få bilen til at ryste og bermed udløse alarmen - sådanne fejlalarmer
har været med til at totalt ødelægge respekten for bilalarmer, da de
fleste alarmer var falske. Moderne biler med rystealarmer, er
processorstyret og kender til algoritmer der kan seperere uderfra
kommende rystelser fra og kun alarmere i tilfælde af at bilen bliver
opbrudt.

En langt smartere ide er at tage alarmeringen fra loftslyset, det
tænder, hvis nogen åbner en dør.

Re: "Ryste"-sensor

Har tænkt på det samme, men loftlyset lyser kun, når døren i
kørersiden åbnes. Ved ikke, om det gælder generelt for Poloer, eller
om kontakten i passagersiden er defekt.

-Michael Kristensen

Re: "Ryste"-sensor

Den er defekt !

Re: "Ryste"-sensor

-afhænger af modellen. Min Polo Hit fra 1986 havde kun kontakt i førersiden

Bo //

Re: "Ryste"-sensor

Hold da op, selv min 79'er golf havde i begge fordøre....

Re: "Ryste"-sensor

"Michael Kristensen" skrev

Husk på at mange trådløse ringeklokker bruger samme frevkens, så hvis der er
nogle som har en trådløs ringeklokke med samme frekvens som din, inden for
en radius af 400m (antager at tallet er den reelle rækkevidde og ikke
salgs-gas), vil de også blive vækket hvis din bil alarm går igang.
Måske en anledning til at få nye venner/fjender :)

Mvh
Jimmy

Site Timeline