rustbuster

Nogen der har en ide evt diagram over hvordan en sådan er lavet
det kan vel ikke være det helt store at bygge en selv eller hvad????

http://rustbuster.adr.dk/

Re: rustbuster

Katalysatoren der driver "værket" ved skibe og boreplastfomer er
saltvandet.

Sænk bilen ned i saltvand og tilslut sådan en dingenot, så ruster den
ikke.

Du kan lave samme trick, hvis du monterer en zinkklods på din bil - og
det smarte er at zinkklodsen ingen strøm bruger - til gengæld kræver den
også vandet for at virke :-)

Re: rustbuster

Jeg håber da ikke at de zinkklodser som er monteret på nogle
højspændingsledninger skal nedsænkes i vand for at virke  ;-)

mvh
JBH

Re: rustbuster

Du har ret - det er ekstremt simpelt.

Derudover er det fuldstændig virkningsløst.

Re: rustbuster

Det er endelig også hvad jeg regner med at den er

Men hvordan er den opbygget der kan ikke være tale om særlig meget
élektronik i den box

Re: rustbuster

Bare et gæt:
et standard led + modstand til power indikation
2 blinkende led + modstande til aktivitets indikator
en plast kasse og lidt ledning.

Ellers er jeg enig med Ole,, det virker ikke ved mindre du drukner bilen i
vand, kan også se at bilen kun ville være beskyttet indvendig, der mangler
anoder på ydersiden.

Re: rustbuster

Njaa, Teknologisk har testet det og sagt god for princippet iflg
nedenstående link. Men om det vil virke ordentligt i praksis på en bil,
tvivler jeg på. Så havde ideeen nok været mere udbredt...

http://www.ruststopdanmark.dk /

mvh
JBH

Re: rustbuster
ifølge JBH`s link er der lidt om sagen
så igen er der nogen der kan give et bud på et diagram eller en link til
hvordan den er opbygget?????

 meddelelse

Re: rustbuster

Det rigtigt smarte er at der i din bil i forvejen løber strøm.

Når du tænder lyset sendes der 12 volt ud gennem ledningen til pæren.
Returledningen er tit og ofte en kortledning til et sted på karossen,
der derved fungerer som returleder.........

Smart, da det "åbenbart" holder rusten væk.

Re: rustbuster

Nu har jeg lidt svært ved at tolke dit svar Klaus

1 det er bare en smart bemærkning som ikke rigtigt er et svar
2 Du regner ikke med at jeg og du fleste andre ved at karossen i en bil
bruges som stel leder

jeg hælder nu mest til at det er 1
og der med ikke et svar på hvad jeg spurte om

Re: rustbuster

Tro mig, det er der mange der ikke ved......

Dimsen fungerer ved at den transformerer spændingen op til ca 45 volt,
de sættes i røven af en anode. Hvordan de 45 volt laves i den specifikke
mode er svært at sige, men du kan lave en rigtig switchmode med spoler,
eller blot bygge en tripler med kondensatorer og dioder.

Ja, ja fornærmet kan du altid spille.

Re: rustbuster

Nej Nej rolig nu så galt er det nu ikke

synes bare det er lidt skægt som folk sommetider bliver ved med at hælde
vand ud af ørene i stedet for at svare på det der bliver spurt om
og her tænker jeg ikke bare på mit spørgsmål som du og 2- 3 andre i flere
omgange svarede unvigende på
alt for mange spørgsmål i news grupper bliver lavet total om til en anden
diskution end den der var lagt op til

Re: rustbuster
Hej Peter

Sådan virker Usenet, man spørge om det man vil og folk svare som
de lyster, så tager man det man kan bruge og glemmer resten.

Re: rustbuster
Hej Max

Hvis folk ikke er tilfredse med måden usenet fungerer på, så er det jo bare
at finde et andet sted, og eventuelt betale sig til den viden man vil have.
Her svarer folk i deres fritid og helt *gratis*, dvs. det man får at vide,
får man kastet i nakken.

Mvh Hauge

Re: rustbuster

Var det i øvrigt ikke englænderne som engang mente at det holdt rusten borte
hvis man vendte polariteten i bilens el-system (så karossen var batteri +)
Rusten opdagede det bare ikke....(for der var da ikke noget som rustede mere
end gamle engelske biler ;-)

mvh
JBH

Re: rustbuster
Hej Klaus

Men det tiltrækker så galvanisk tærring, og kommer
der så lidt salt til, ja så har man en perfekt "tilbage
til naturen bil" :)

Ps: husk også at zink bruger man ikke til at forhindre
tærring, zinken er offeranode i disse sammenhæng.