RTL8019 ethernet-chip

Hej!

Hvor skaffer man nemmest en RTL8019 ethernet-chip? Sidder den ofte på ISA
netkort af ældre dato?

Nu skal jeg bruge een og har selvfølgelig givet alle mine gamle stumper væk :-/

--
Mvh, Kim Voss Schrader

"Ontopic - where available"

Re: RTL8019 ethernet-chip
Hej Kim

Ja, det kan dog være at du skal bruge rtl8019as, da den har buffer ram
indbygget og derved vil spare dig for ekstern ram og en masse lodninger.

Eftersom dine stumper er væk kan du prøve om du kan købe en her:
http://www.edtp.com /
http://www.cornelius-consult.de /
http://www.egnite.de /
http://web51.hw-server.com /

Ellers skulle det ikke være umuligt at skaffe et ISA netkort...

MVH
Toke K.

Re: RTL8019 ethernet-chip

ISA

Kim, du kunne jo udlove en dusør! (så kunne jeg måske lokkes ned i
kælderen!)

Mvh

Soren Nedergaard

Re: RTL8019 ethernet-chip

Finder een der er lige så velgørende som dig.

Klaus

Re: RTL8019 ethernet-chip

ISA
væk :-/

Mangler brugt PC-skrammel ?
-så kan jeg måske hjælpe dig...

Bo //

Re: RTL8019 ethernet-chip

væk :-/

Sætter en annonce i en af edb salgs grupperne, jeg scorede mig et der for
porto lige omkring jul, og der var også en der havde 2, men han ville have
80 kr+porto eller sådan noget for 2 "ubrugelige" netkort, som jeg mente var
for meget (har dog fundet ud af de er svære at skaffe de kort med den chip,
har 5-10 stykker liggende med MPX2 EN5550 chip mener jeg der er, men ingen
datablad desværre)

Kasper

Re: RTL8019 ethernet-chip
skal du lave dit eget netkort ??

Mvh. René

væk :-/

Re: RTL8019 ethernet-chip

Kredsen kan jeg ikke skaffe men hvis du mangler et (16bit) isa netkort har
jeg en mindre samling 3Com kort i kælderen. Hvis jeg kan hjælpe dig med sån
et kort så mæl mig og du får et med posten (u/b).

væk :-/

Dumt ;-D

/Jan

Fjern "goaway" in email.

Re: RTL8019 ethernet-chip

De er vel ikke baseret på Realtek chippen ?

Re: RTL8019 ethernet-chip
Hej!

3Com bruger deres egne chips, så nej :(

--
Mvh, Kim Voss Schrader

"Ontopic - where available"

Re: RTL8019 ethernet-chip
Hej Kim

Kan du bruge en RTL8029 ???

Mvh Max

Re: RTL8019 ethernet-chip

 Mener jeg bestemt han kan(har jeg hørt), men er ikke sikker.. hehe

den skulle være mere eller mindre kompitabel

men hvis man får RTL8019 og ikke RTL8019AS, skal man lige være opmærksom på
at A10 ikke er ført ud.

Kasper

Re: RTL8019 ethernet-chip
Hej!

Hmmm, godt spørgsmål. Men jeg tror det ikke :-/

--
Mvh, Kim Voss Schrader

"Ontopic - where available"

Re: RTL8019 ethernet-chip

Jeg menes at huske at RTL8029 godt kan erstatte RTL8019.

Jeg har også et kort med en RTL8029AS chip på, hvis det har interesse.

Alternativt se http://www.embedtronics.com/avrsales.html#Realtek - men det
koster.

--
Venligst

Lasse C. Johansen.

Re: RTL8019 ethernet-chip
Hej!

Den skal også hedde "AS" til sidst.

Kunne det da godt være. Meld mig hvad du vil have for det i en e-mail! :)

Ville jeg helst undgå - mest pga. ventetiden...

--
Mvh, Kim Voss Schrader

"Ontopic - where available"

Re: RTL8019 ethernet-chip
Hej Kim

Jeg checker lige min rodekasse på PC lageret i morgen tidlig.

Mvh Max

Re: RTL8019 ethernet-chip
Hej!

Må du gerne :)

--
Mvh, Kim Voss Schrader

"Ontopic - where available"

Re: RTL8019 ethernet-chip
Hej Kim

Alt muligt andet, men ingen RTL8019, sorry.

Mvh Max

Re: RTL8019 ethernet-chip
Hej!

Ok, tak for forsøget. Der har iøvrigt henvendt sig en "glad giver" på min
annonce i .ekstern så jeg får med lidt held to kredse med posten imorgen :)

Hvem i alverden skulle have troet ISA netkort (af alle ting?!) skulle blive
populære igen? :-)

--
Mvh, Kim Voss Schrader

"Ontopic - where available"