RS485+RS232

Nogle der har lavet noget smart så man kan have en RS485 og RS232 tranciever
på samme UART, med 485 som overruler rs232 ?

ideen er RS232 skal bruges til config etc. og rs485 til board to board
communication

Kasper

Re: RS485+RS232

Jeg blir noe forvirret, siden du ser det som et "problem". Jeg tegnet en
slik løsning en gang, men jeg forkastet den:

Jeg ser utfordringen din som lite spesifisert. Er det SW eller er det HW
som er utfordringen?

Jeg husker at XON/XOFF ikke kunne brukes. Jeg måtte benytte RTS for å
velge RS232. Jeg er ikke sikker på om jeg også måtte velge DS3696
isteden for DS3695 som RS485-converter.

HM

Re: RS485+RS232

Det er intet problem. Du lægger dem blot parallelt. Du designer først
RS485 kredsløbet. Så sætter RS232-TX direkte på uart'en, og med
passende
or eller and placerer du RX. Du sætter pull-up (eller down) på
RS232 RX og på RS485, så den passive ikke leverer data.

Ivar Magnusson

--
Prøv MesNews: http://LexInfo.dk/MesNews /
Hvis du er træt af at Outlook Express ikke finde ud af

Har lavet en enhed som både kan kommunikere RS232 og RS485 på samme port ved at
sætte en RS232-kreds parallelt med en RS485 ditto. Virker fint - man disabler
bare den ene kreds når den anden bruges. UARTen kobles til dem begge direkte.

Hvis den ene skal være primæren må du lave det i softwaren med noget detektering
af kommunikationstype.

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Site Timeline