RS422/RS485 inputs

Jeg har nu en Raspberry PI til at sidde ude i laden, til at hente data
fra solcelleanlægget via RS422.

Men den skal jo ikke kede sig, så jeg kunne tænke mig at lade den styre
andre ting, bl.a. lys.

Jeg vil gerne slippe for at skulle trække 230V kabler over lange
strækninger, så har set på ebay, at man kan få RS485-styrede relæer.

Men der ser ikke ud til at være nogle RS485 input moduler.

Hvordan får man kontakt-input ind i sin PI? Jeg synes ikke om tanken om
at have 50m kabel hængende direkte på GPIO-benene på PI'en, og ville
også gerne kunne nøjes med en enkelt bus trukket rundt i bygningen.

Leif

--
Husk kørelys bagpå, hvis din bilfabrikant har taget den idiotiske
beslutning at undlade det.

Re: RS422/RS485 inputs
Leif Neland skriver:

Kig på ICP-DAS

Men det koster.....

Re: RS422/RS485 inputs

Eller MODBUS?

http://www.elsag.dk/io-moduler/modbus-btr/modbus-10-digitale-indgange.htm

www.ebay.co.uk/itm/CNC-Mach3-in-out-put-port-extension-board-ModBus-PlugIn-/260956046903

--
Husk kørelys bagpå, hvis din bilfabrikant har taget den idiotiske
beslutning at undlade det.

Site Timeline